maandag 5 februari 2024

Happy Gewone Maandag

Tijd voor de nieuwe maandagse vraag- en antwoordblog! Vandaag ben ik weer van de partij met het dagboek van Sandra.

Het weer
Deze week wordt wisselvallig met veel regen en af en toe stevige wind 🌧️. Vandaag blijft grotendeels droog met wat zon en temperaturen tussen 10-12 graden ☀️. Morgen blijft zacht, maar daarna wordt het tijdelijk kouder ❄️.

Wat ik draag
Ik draag gemakkelijke kleding in verschillende laagjes omdat ik het dan weer warm en dan weer koud heb. En het is maar dat je het weet: geitenharen sokken zijn de beste (met andere eronder).


Op dit moment
Zit ik aan de keukentafel met zicht op buiten. Ik zie dat de rodondendrons al mooie knoppen hebben en dat de hazelaar bloeit met lange gele gele katjes, die zachtjes heen en weer wiegen.

Hazelaar is een windbestuiver, stuifmeel zweeft door de lucht. Een deel bereikt de vrouwelijke bloemen, zorgt voor bevruchting. Hazelaars produceren veel stuifmeel; sommige mensen krijgen hooikoortsachtige verschijnselen. Imkers planten ze graag aan, zodat bijen vroeg in het jaar pollen kunnen verzamelen. 🌿🐝 #natuurfeiten



Ik denk na over
Over deze vakantie. Dat ik op de derde dag, vandaag, positief testte op Covid terwijl ik nog stilletjes hoopte dat het door de hazelaarkatjes kwam (hatsjoe, hatsjoe). 

Wat was het hoogtepunt van het weekend en vandaag
Ik show het in onderstaande collage 


Welke chill-methode werkt op dit moment goed voor mij
Deze week: gewoon rustig vogeltjes kijken.  

Op het menu
Gezond eten en veel water drinken. En theetjes.

Rondkijken in vakantiehuisje
Een echte haard in het vakantiehuisje is zo leuk! 


Mijn simpele genoegens
Op dit moment: water met ijsblokjes voor mijn zere keel, haha.

Op mijn leesstapel
Nachtvogel, Cathy Göhlke. Een goed verhaal over moed en persoonlijke groei dat zich afspeelt in het landelijke Appalachia (VS) aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog.


Op mijn takenlijst voor de week
Rustig aan doen.  

Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Worry never robs tomorrow of its sorrow, it only saps today of its joy. Leo Buscaglia

In mijn knutselmand
Diamondpainting. Ik heb er weer eentje af.


Heb ik tijdens de afgelopen week iets (nieuws) geleerd?
Afgelopen weekend kwam ik erachter dat die schattige roodborstjes behoorlijk agressief zijn tegenover hun soortgenoten. Ze verdedigen fel hun territorium en showen hun kernmerkende rode borstveren.
  • rustig roodborstje in de boom 
  • agressief roodborstje op de tuintafel



Deze blog heb ik gelezen geschreven
Weet ik nu even niet. Misschien vul ik hier later een rijtje blogs in die ik de moeite waard vond.

Hoe voel ik me
Beetje ziek: vooral keelpijn en zere klier onder kaakhoek. Iemand een tip voor opgezwollen pijnlijke lymfeklier?


Vensterbankgeluk en tuinlessen
Jaap is thuis aan het werk en stuurde een foto van mijn witte crocussen. Kijk hoe mooi! Zo leuk dat hij dit deed.
De krokus herinnert ons eraan dat, hoe streng de winter ook is, de lente altijd terugkeert.


Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
Britse koning Charles heeft kanker en legt publieke taken voorlopig neer

Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd?
Ik kreeg een mooi kaars. Je ziet hem hieronder maar ook in de eerste foto van deze blog. Ik vertaal de tekst naar het Engels: "You make life more beautiful."


Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Ik heb vandaag wat oude rustige hymns geluisterd via youtube, gezongen door Rosemary Siemens

Hoe heb je jezelf beloond?
Ik vind eigenlijk dat het niet hoeft want deze vakantie is al iets extra's voor mij.


Bijbelachtig iets
De Vader, die je door Jezus hebben leren kennen, zorgt voor je persoonlijke, praktische en materiële behoeften. Misschien werd je vanmorgen wakker, angstig en bezorgd over aanhoudende problemen of aanstaande gebeurtenissen in je leven. Onthoud dit: je bent Gods persoonlijke zorg, en je kunt Hem vol vertrouwen benaderen en Hem vragen om alles te geven wat vandaag nodig is. En dan kun je erop vertrouwen dat Hij je precies geeft wat je vandaag nodig hebt, vandaag, dan morgen, en zo steeds verder. Je kunt het hele gewicht van zorgen op Hem afwentelen, omdat Hij voor je zorgt en in al je behoeften voorziet (1 Petrus 5:7). Enough For Today

Van mijn nieuwe scheurkalender
:
"Accepteer jezelf, hou van jezelf en blijf vooruit bewegen. Als je wilt vliegen, moet je opgeven wat je zwaar maakt." Roy T. Bennet.

♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

12 opmerkingen:

  1. Love your Diamond paintings. Being sick is a good excuse to drink tea and red books.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I am so sorry to hear that you are sick, and especially while away on a holiday! But thankfully you appear to be where you can rest and take good care of yourself, which is really all you can do for it. Regarding the swollen lymph gland, etc., Can you gargle with some warm salt water? They may help relieve some of the sore throat/etc. Can you take tylenol (acetaminophen)? That may help too, but mostly drink lots of fluids, water, hot tea and take vitamin C. And REST! I loved all the pictures. I did not know about King Charles having cancer! That is really sad to hear. I love the "Enough for Today" devotional you posted, with the scripture reference to I peter 5:7. Good words for you right now! Please take care and rest and try to enjoy your holiday. Your robins are much different than our American Robins. Take care dear friend. Saying a prayer for you.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Being sick is not fun at all, but you are taking good care of yourself. Pamela, above, gave some good advice. Your pot of crocuses are very pretty and a good sign that spring is on the way.
    I read a verse from Psalm 5 about hearing God's voice in the morning and laying my requests before him, then waiting with expectation. It reminds me to be patient and to spend time talking with God.
    Here spring is beginning to show in the green shoots of daffodil, tulips, and hyacinths coming up from the brown earth. And the lengthening days.
    I hope you feel better very soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your week has been wonderful ewen you have been sick. I hope you soon are feeling better. This kind of blog is so nice that I think I will do it again some week. Get well soon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like your photos of the little Robin. They live here too. I hope you are getting better soon. Covid is not nice to have. Have a nice day!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. DĂ©ze was het, die had ik nog niet gelezen! Vanochtend zag ik voor het eerst sneeuwklokjes, ook een voorbode van de lente. Daar zie ik wel naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello,
    I hope you feel better soon! Birdwatching is a chill hobby, but still fun. I love the cute Robin.
    Lovely photos and mosaic. Take care, have a great day and happy week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I like your robins! We are pretty cold, here in Canada. It is -11 C. There is lots of crunchy snow. Take is easy.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo te lezen kan je ondanks jouw ziekte genieten van jouw rust in de vakantie. Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Looks like you have a beautiful spot to retreat to and recuperate from an illness. Sorry you got sick on your holiday. Hope you are better soon. You take such beautiful photos. The passage from 1 Peter is an encouraging one. Love seeing the crocus plant and how it is a sign that Spring will come. The news about King Charles is sad news. I'm sure he will have the best of care. In answering one of the questions I'll share that our weekend was wonderful with most of our family together. Keep taking care of yourself!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh no, I'm so sorry to read you've been ill. Hope you are feeling much better today! Needed your advice to yourself for myself, thank you for sharing that. Such cute robins and that squirrel. The ears on the squirrels over there make me smile, wonder if I'd get less angry with our local birdseeding thieving squirrels here if they had such fun ears. Hope you continue to recover and have a great rest of your week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I hope you feel better soon and that this virus is not too hard on you. Such beautiful pictures. The crocus fill us up with hope and wonder. Have a good week

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥