zaterdag 23 maart 2024

De kleine geitenbende

En nu ben ik afgestapt. Ik fiets er zo vaak langs en dan zie ik ze rennen, springen, vechten. Ik zet mijn fiets langs de zijkant van het smalle fietspad, en neem een paar foto's: klikkerdeklik. Wat een leuke kudde! De voorste is de baas.

Geitenras?
🐐 Ik zou graag weten wat voor soort geiten dit zijn.




Lest best
De laatste kwam een eind achteraan omdat hij moest poepen đŸ’©

Wist je dat....
  • geiten net zo goed kunnen communiceren als honden en paarden
  • schapen 'Beh' zeggen en geiten 'Meh'
  • vrouwtjes ook een sik hebben
  • sommige vrouwelijke geiten hoorns hebben
  • een geit  in z'n eentje depressief wordt

Leuke video

Hannah woont op een geitenboerderij:


Kijk mama, allemaal konijnen
Het fotograferen kostte me maar 10 minuutjes. Er was nog iets leuks, maar dat kon ik niet vangen met mijn lens dus vertel ik het: Iets verder weg stond nog iemand naar de geiten te kijken: een vrouw met een kindje voor zich in het fietszitje. Het jongetje riep enthousiast: "Kijk mama allemaal konijnen!" Zo schattig

🐐 Ik doe mee met Eileens Linkparty
Jij ook?


15 opmerkingen:

  1. Hello,
    The goats are cute, it is fun watching them jumping and running and chasing each other.
    Cute video and great photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love seeing your cute goats! They are fun to watch. We have a lot of them in our area as well. One of my friends at our church raises goats! I don't know anything about the different kinds of goats, but these are certainly cute! Thank you for sharing them with us!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Ja, geitjes zijn een van de leukste dieren. Het filmpje van Hannah was erg goed!
    Dit is ook een heel geinige korte video: https://youtu.be/RN50R3gycgo?si=3q3i2AYzkUsxAqQG
    Dat jongetje scoorde dus niet erg hoog met zijn dierenkennis...
    Vaker fietsen en afstappen voor de Moeder.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Wat leuk deze geiten.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The second one looks like he was put together with parts from other goats. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nice gang of goates!
    Hannah, the girl in the video, is quite the little actress. Even the goats seem to admire her!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I do love goats! The YouTube videos of them are a hoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nice to see the goats here in your photographs.
    I have no idea what type they are though.

    Sweet video :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice seeing the goats. I have no idea what breed they are.
    I've had 2 goats follow me during my walk one morning. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goats on the go! Great captures and thanks for sharing the funny story at the end.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Aritha,
    Leuke foto's van de geiten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Aritha, leuke fotos. Ik ken geen verschil tussen geitenrassen. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, schapen zeggen BĂ©h, omdat ze Blaten. En geiten zeggen MĂ©h, omdat ze Mekkeren! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello Aritha,
    Cute goats, and cute little one thinking they were rabbits. This week we visited the petting zoo and I overheard one father telling his child about the bunnies. Only they were guinea pigs! I didn't say anything!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. So cute goats! I had 5 goats in the past and two donkeys. Goats are peaceful animals

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥