maandag 11 maart 2024

Happy Regenachtige Maandag

En tussendoor bak ik een cake, Wat begint ie lekker te ruiken: warm, troostend met een vleugje zoetheid. Vroeger bakte zoon H. cupcakes... dat zeker 15 jaar geleden, sjonge nu krijg ik spontaan heimwee. Gelukkig heb ik er nog een plaatje van

Kijk hoe leuk met die bloemetjes 😍


👉 Vandaag doe ik weer mee met het dagboek van Sandra

---

Het weer
Het regende bijna heel de maandag. En hoe het er verder uit ziet deze week weet ik niet. Morgen een beetje zonneschijn af en toe. Maar hé, ik hoorde de houtduif roepen en weet je wat dat zegt?

Roept de houtduif keer op keer, dan komt er vast en zeker mooi weer.

Waar kijk je het meest naar uit deze week
Ik keek het meest uit naar deze maandagmorgen. Omdat het regende kon ik wandelen want als het regent zijn er weinig pollen in de lucht. Ik wandelde, dronk daarna koffie in mijn elektrische deken (ik liet me kletsnat regenen) en ging daarna een uur naar bed met een podcast op mijn hoofd, omdat mijn spieren zo'n pijn deden en ik helemaal op was. 

Maar ik genoot van buiten!



Waar ben je op dit moment
Aan de grote tafel, waar allereli knutselspullen liggen (diamondpaintings). Ik koos voor de grote tafel vanwege de stoel, die me zo mooi rechtop laat zitten.

Ik denk na over
... dat ik weer niet geschreven heb aan mijn boek omdat ik in bed lag.

Wat was het hoogtepunt van vorige week
Zoon kwam veilig terug uit Macedonië. Ik kreeg twee leuke souveniertjes en dit is er één van. Ja, hij weet wat ik leuk vind.


Op het menu
Vandaag boontjes, ronde aardappeltjes en gekruide kippenpoten en wat ijsbergsla. Voor de rest van de week heb ik: pasta, andijviestampot met spekjes, wraps en patat met mayonaisse

Wat staat er op het programma
Twee verplichte dingen: oogmeting en nog wat. Verder mijn schrijfmiddagen, huishoudelijke klusjes en  aandacht geven/ontvangen van mensen in mijn binnenste kringetje.

Welke kleine dingen maken jouw dag een beetje beter als je je wat minder voelt?
Kleine boekjes, gedichten die niet rijmen, kaarsjes en scheurkalenders


Welke boek, artikel of blog wil je deze week graag lezen?
Als het me lukt wil ik af en toe blogs lezen uit mijn bloglijst en er gewoon van genieten. En wat betreft boeken lezen, het boekje hierboven vind ik heel leuk. Het heet: Mindful thoughts AT HOME en is geschreven door Kate Peers.

Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Luister meer muziek, doe telkens een klein huishoudelijk klusje want daar knap je van op. Cleaning gets you moving, boosting the endorphins. Nou, ik hoop het. Zoals de gebreide dame schrobben hieronder.

Of is het een gebreid mannetje 😎


In mijn knutselmand
Ik brein een sjaal. Hij wordt lang zodat ik hem drie of vier keer om me mijn nek kan wikkelen en hij hoeft pas in de winter klaar te zijn. De  gekleurde banen zijn net zo lang als een Covid zelftest. 

Ik begon tijdens onze vakantie op de Veluwe aan deze sjaal maar was mijn centimeter vergeten, dus gebruikte ik de zelftest. #ziekopvakantie


Deze 7 blogs beveel ik aan:
Hoe voel ik me
Mijn hoofd wil dingen doen, mijn lijf zegt: ho stop.

Mijn simpele genoegens
Even diamondpainten, even breien, even een plantje verpoten of dahliabolletjes in de grond stoppen, in een magazine bladeren, een paar bladzijdes lezen in een boek.

Vensterbankgeluk en tuinlessen
Ik heb mijn Oxalis eindelijk verpoot. Dat was hard nodig want takjes hingen telekens slap. Sjonge, wat staat hij er nu weer mooi bij.


Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
Ik lees sinds deze week de krant weer en loop dus wat achter. Een soort van nieuws-kijk-pauze.

Wat bracht vandaag een glimlach op je gezicht?
Een pissebed op een boom. 
Echt hoor.

Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Relaxing Spanish Guitar Music

Bijbelachtig iets
Ik begon aan en nieuw bijbelleesplan op YouVersion en dit is een gebed eruit.


Van mijn scheurkalender
Gespiekt bij zaterdag 16 maart

Stel dat je nadenket over het toevoegen van één positief element per keer, in plaats van constant na te denken over het in één keer oplossen van alles dat voor je gevoel niet klopt in je leven? Zou dat niet veel reëler zijn en veel meer innerlijke rust opleveren?

Hou jij ook van...
🍰... de cake in mijn oven is bijna klaar. Hou je van de geur van vers gebakken cake?

♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

Doe ook mee met de Linkparty van Huisvlijt

8 opmerkingen:

  1. I appreciate your advice! More music in my life!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I wish I had your writing facility. I just love visiting here, I can see all you talk about. Beautiful gift from your son. Have a wonderful week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Ja, die foto van je zoon met zijn prĂĄcht cupcakes roept zeker mooie herinneringen op—tijdschrift waardig!
    Het ruikt zeker lekker als je wat bakt.
    Heb er voorlopig nog geen tijd voor, kom langzaam in de rij...
    Vandaag een stevige middagdut gedaan van bijna 3 uur, nadat de schoonmaakdames weg waren.
    Dat deed goed.
    Gisteren naar een erg mooi concert geweest, keyboard praise met 4 grand pianos, orgel, trompet, viool, fluit en bariton solo. Heel mooi met een receptie nadien.
    Zulke momenten hebben we meer nodig om eens helemaal los te komen van de dagelijkse druk en sleur.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie cupcakes van zoon. En ja lekker een beetje bakken is heerlijk om te doen. Mooi blogje lekker gelezen op de vroege dinsdagochtend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am so glad your son returned safely and I love the beautiful cup he brought you back! Looks like it will be a little rainy here, too, this week. You just reminded me that I really need to get an electric blanket sometime! That would be so warm to snuggle up in and watch tv!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I can not remember making cupcakes, only regular cakes. I love the cute cup that your son brought home to you. Listening and reading are two of my favorite things. The scarf is looking beautiful. Your flower in the window is pretty. Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Good morning, Aritha.
    Your son's cupcakes from long ago are beautiful. The gift from Macedonia he brought is beautiful - so intricately decorated.
    I ordered the Kate Peers book from the library as it sounds like something I would like to read.
    I do love the smell of freshly baked cake, and of bread, too. Fills the house with lovely smells and is hard to resist eating.
    Have a good weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pleased to read that your son came back safely from Macedonia, the gift he brought back looks lovely.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥