donderdag 11 april 2024

Betties Boombabbels

Roekoe, ik zit lekker te dutten in de boom, niemand heeft last van me. Geef Bettie een tak en ze is gelukkig, zeggen mijn vriendinnen. 

😊 En dat is zo, ik knijp graag mijn oogjes dicht op een goede tak

Houtduif in moseik

Maar wacht eens, wat doet dat tweebener daar onder aan mijn boom? Ik hoor constant een klik-geluid. Het irriteert me een beetje, mijn veren gaan er van jeuken. 

Ik hoop dat de tweebener gauw weggaat en zo niet, dan laat ik perongelijk expres een kleine verrassing vallen vallen. Zo van: laat me rustig genieten van het zonnetje

Houtduif in moseik

Gelukkig, ze gaat weg naar haar hok. Nu keert de rust terug. Ik vind het deze eik fantastisch! Lief en ik gaan hier ons nestje maken en lekker van de jonge blaadjes snoepen. 

Genoeg gebabbeld. De kust is veilig, ik ga nog even verder dutten. 

 houtduif in moseik

Ah, wat een heerlijk leven heb ik toch!

12 opmerkingen:

  1. Indeed, what a life! Great series and a cute post. Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Bettie is heel duidelijk in haar sas met die eiken tak!
    Duifjes zijn best aardig.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love this! Thank you for sharing this with us. I often wonder what the birdies are thinking about us as they watch us from above! I know my birds around here must think I'm crazy. I don't give them much privacy! And I'm always aiming something mechanical at them and snapping away! Most of them are used to me now and just sit there and smile. But I do wonder what they are thinking. LOL. Thank you for this today! Have a lovely day.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Mooie foto's heb je gemaakt van de Duif.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Precioso reportaje y fantåstico blog, me ha gustado mucho. Saludos desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Aritha, You put a smile on my face with this post. I believe you covered the episode perfectly! 😊 Thanks for sharing the story and your photos! John

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A lovely post, it made me smile :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het leven lijkt me inderdaad goed, daar hoog in die boom.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥