dinsdag 9 juli 2024

Wat ga je doen als het regent?

Frisse wind en lichte regen. "We gaan gewoon naar dat ene bloemenveld!" zei mijn man. En dat deden we.

🌸 Kijk, daar sta ik tussen de bloemen.



Vrolijke bloemen op sombere dag
Daar word je toch vrolijk van op een sombere dag? We liepen voorzichtig over de paadjes tussen de bloemen door. Freesia's zien er zo bijzonder uit. Dat komt omdat hun bloemen langs de stengel omhoog groeien, waardoor er een horizontale bloemenlijn ontstaat. 

💛 Hieronder kan je dat een beetje zien
💛 De foto daaronder: spot de gele vogel op de gele freesia (klik op de foto)



Freesia's zijn prachtig om te zien
Zoveel foto's maakten we allebei en nog heb ik het gevoel dat ik niet vastgelegd heb, hoe prachtig het was om al die kleuren te zien op zo'n bewolkte dag.

3 leuke freesia weetjes
  1. 💕 Freesia's staan symbool voor onschuld en onvoorwaardelijke liefde, witte freezia's zijn een traditioneel geschenk na zeven jaar huwelijk
  2. 😌 Dankzij linalool in de freesia's voel je je minder gestrest en meer ontspannen. Ze zijn echte feel-good bloemen!
  3. 🌸 Freesia's blijven 10-14 dagen mooi in een vaas, maar houd ze uit de buurt van narcissen. Die geven een stofje af waardoor freesia's sneller verwelken!




Bloembollen
Mijn man vond twee losliggende bloembolletjes. Pas toen had ik door dat freesia's uit een bolletjes groeien en niet uit zaad. 

🌡️ Waarom draagt mijn man handschoenen? Als de temperatuur onder de 15 graden komt, krijgt hij erge pijn in de gewrichten van zijn vingers. 🧤


Bloemenvrienden
We liepen ook nog een stukje over de duin en daar vandaan maakte ik nog wat laatste foto's. Er kwamen meer toeristen kijken en dat vond ik leuk. Niet alleen wij houden van bloemen er zijn nog veel meer bloemenvrienden en de meesten die we daar ontmoetten, waren toeristen uit Duitsland.

“Flowers don’t tell, they show.” – Stephanie Skeem




Zoete geur
Nog een paar foto's en een video als afscheid. Kun je het ruiken? Zo zoet... wist je dat witte en gele freesia's het sterker geuren dan de rode, roze en lichtpaarse freesia's?  

🐝 De zoete geur speelt een cruciale rol bij het aantrekken van bestuivers.





Als het regent ga je...
🌸 Wat ga jij doen als het regent in de vakantie? Wij gingen naar de bloemen. Ik raapte bloemhoofdjes op van de grond en had daarmee een leuk boeketje.


💙💚💛💜 Welke (kleur) bloem vind jij het mooist?

26 opmerkingen:

  1. The flowers are so beautiful, so hard to choose a favourite colour.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/2024/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank for your comment. Always glad with your comments. Thank you so much for it. Did you also have bad weather today?

      Verwijderen
    2. We have had mixed weather this week rain and sunshine.

      All the best Jan
      https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

      Verwijderen
  2. The rows of beautiful flowers are incredible. I like all the colors. Too hard to pick a favorite.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you, Karen. I think I particularly liked those flowers that were lost among the others: white among the pink, or yellow among the lilac. I like that. I commented again on your blog today. I'm glad you're there as a blogger.

      Verwijderen
  3. Beste Aritha,
    Wát een hemelse post is dit en de geur kan ik me zó goed voorstellen.
    Het is een van mijn lievelingsbloemen, de witte dan wel. We hebben ze hier ook gehad totdat de bolletjes verdwenen (opgevreten...).
    Mooie foto's ook.
    Jammer dat je man last heeft van de gewrichten in zijn handen, had mijn Pieter ook maar niet gerelateerd aan temperatuur.
    Wel, als het hier regent dan is het een tropische regenbui en vaak met onweer, dus dan loop je nergens naar toe. Zó'n stortvloed zou gewoon pijn doen...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat jullie bolletjes opgevreten werden. En ook leuk dat je dit zo'n hemelse post vond. Dat doet me echt goed. Ik had moeite om over de hobbel heen te komen om te gaan bloggen. Maar als ik begin, dan geniet ik er echt van. Liefs terug.

      Verwijderen
  4. Oh my! those flowers are so beautiful! I've never seen flowers growing in such long rows and fields as those! Very beautiful! And yes, I saw the yellow bird among the flowers! What a lovely was to spend a day together! Thank you for sharing the beauty with us. This was delightful!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pamela, it was such a good week. I will blog more about it. Maybe even this week. I'll also read your blog. 😊

      Verwijderen
  5. Those fields of flowers are so beautiful, and I enjoyed reading all that information about fresias that I did not know.
    You took beautiful pictures and, yes, I did see the little yellow bird on the yellow flower.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you so much. Ya, funny, isn't it, that little yellow bird. 🐤 I'm not sure, but I think it's a yellow wagtail. They have a beautiful yellow belly. 🌼 Thank you for your comment here.

      Verwijderen
  6. Hoi Aritha.

    Mooie kleuren, om echt vrolijk van te worden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful photos, love the fields of flowers. Freesia has a lovely scent!
    I did find the cute yellow bird, beautiful photos. Take care, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Stokrozen! En zit nu vanaf mijn stoel naar 5 grote stengels lichtgele te kijken, maar door het slechte weer, de buien die eraan komen ben ik bang niet zo lang ervan te genieten, gelukkig heb ik foto's.
    Mijn moeder hield erg van fresia's en had een blauw glazen kannetje waarin die dan stonden. Nu heb ik dat en er vergeet-m-nietjes voor gehaakt, en in een andere mooi vaas staan 3 kleuren gehaakte fresia's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gehaakte? O dat lijkt me zo leuk om te zien. Jaaa, stokrozen zijn ook mooi.

      Verwijderen
  9. The color explosion of those beautiful flowers is absolutely gorgeous to see. What a great place to have your photo taken. Thanks for sharing and have a wonderful rest of the week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dear Aritha,
    I did not know that different colours of freesia have different scents! Interesting. The fields are beautiful, no wonder tourists come from all over to your beautiful country.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You look lovely with the flowers. All your photos are so beautiful. Happy July to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wow! Those flowers are gorgeous! I don't think I could pick just one favorite color! I'm so glad you shared this.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Rain is a factor in the lives of all of us, and we just have to deal with it. You can bemoan it and stay indoors or get out and make the best of it, which is what you did. Bravo!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful photos! Fresia is a lovely flower who smells very nice. They can't grow in my garden, because they don't tolerate my cold climate.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The flowers are beautiful and so nice to see you among them!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥