donderdag 4 juli 2024

Ga je Mee naar Zee?

Wij voelen ons gezegend met een weekje weg naar zee. Het is nu donderdag en pas op maandag rijden we weer naar huis. Onze zoons bleven thuis achter. Zo gaat het als je oudere kinderen hebt.

🌊 Op het strand zitten en naar de golven te staren.



Ja, ik ging ook de zee in. Wat de temperatuur van het zeewater precies is weet ik niet. Niet ijskoud maar ook niet lekker warm.

🌊 Vooral leuk! De meeuwen vlogen weg toen ik aan kwam rennen.


Sommige dagen lagen er prachtige kwallen op het strand.
Zoals deze blauwe. En de witte eronder.

De blauwe haarkwal (Cyanea lamarckii) is een kwal uit de klasse Scyphozoa, die vaak aanspoelt op de Nederlandse stranden.Voedt zich met visjes en planktondiertjes 🩠 die verdoofd worden door de netelcellen. Dan worden ze met behulp van de tentakels naar de mondopening gebracht đŸœ️



Ik sluit mijn blog af met een collage, die ik in het begin maakte. Je kunt toch echt zien dat wij een zeevakantie hebben. 

We doen niet veel anders dan: wandelen in de duinen, praten, lezen, hardlopen, koffiedrinken, een bloemenveld in de buurt bekijken (freesia's), en weer wandelen, praten, lezen en veel foto's maken. Ik nam ook mezelf mee op vakantie met mijn eigenaardigheidjes. Mijn man idemdito. Goed om dat samen in liefde te omarmen. Zo komen we tot rust. 

You can find me where the sand meets the water

 


Ik wil graag de plaatjes van de freesia-velden laten zien maar dat wordt een andere keer. Ik wil vanmiddag graag naar zee want als ik naar buiten kijk, zie ik zo'n mooie lucht met wolken. Eerst even eten en dan....

💙 Hieronder de wolken van vandaag.



Video van de golven van gisteren
Was zo gaaf.


Tot de volgende keer!

🌊 Wat is een leuke, minder leuke, of bijzondere herinnering aan jouw zee-bezoek?

15 opmerkingen:

  1. "You can find me where the sand meets the water."

    đŸ©”

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A wonderful vacation, the beach looks beautiful. Lovely collection of photos. Have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Om tot rust te komen is dat een mooie combinatie!
    De zee is wild en om te zwemmen lijkt het me té koud...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I like your video with the sound of the waves. I find these sounds very relaxing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Looks like a great holiday at the beach. Lovely to see all your beautiful photos and you too. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh how wonderful!!! Your beach looks much like ours! And that jellyfish is really beautiful, but oh! Don't let it touch you! That is a powerful sting, so I've heard. We live about an hour's drive from the ocean here, but we rarely ever go because of the traffic, etc. But seeing your pictures makes me want to go, if just for a nice walk on the beach and come back home. I think it would be very therapeutic! Thank you for sharing your journey with us. This was delightful.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Aritha.

    O, wat lekker daar aan de zee.
    Het geluid, de reuk van de zee alles is dan zo lekker.
    Geniet ervan.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The sea is soothing for the soul. Glad to hear that you are enjoying your holiday. Lovely photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marvelous photos at the beach and so nice to see you enjoying yourself. I love looking out to sea, and finding all the wonderful treasures on the sand. You have captured them beautifully.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Never seen a blue hair jellyfish before.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou niet zo van kwallen hoor ;) maar wat een prachtige foto's zeg! Is vast een heerlijke week geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne vakantie Aritha. Het weer valt gelukkig mee, beetje wind. Mooie fotos. In welke provinicie ben je ?

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥