dinsdag 15 oktober 2024

Happy Gewone Dinsdag

 Wat heb ik vanmorgen genoten van het buitenzijn! 

👉 Vandaag gebruik ik een paar vragen uit het dagboek van Sandra en tussendoor deel ik wat foto's van mijn ochtendwandeling. Dan kun je zien hoe mooi ik het vond.


1. Waar kijk je het meest naar uit deze week?
Het meest? Het meest? Ik weet het niet. Ik hou gewoon van de mix tussen inspanning, ontspanning. Schrijfwerk kost veel tijd en energie, daarom zie ik uit naar rustige momentjes: als beloning. Maar ook om weer nieuwe energie op te toen.

2. Waar ben je op dit moment?
In de voorkamer. De gordijnen heb ik dichtgetrokken. Ik zit in de stoel die oit van mijn vader was. 

3. Ik denk na over...
Over deze blog. Dat ik heel vaak wil beginnen, na een wandeling als ik iets moois gezien heb, maar het dan niet doe. Waarom eigenlijk niet? Ik denk zelf dat het komt omdat ik nu meer doelgericht bezig ben met m'n het schrijven van mijn nieuwe boek. 


4. Wat was het hoogtepunt van vorige week?
Met dochter naar bostuin, zie vorig bericht. Kletsen met zoons, koffie met mijn man en nog veel meer. Voor mij: het wonder van het gewone.

5. Op het menu?
Vandaag maakte ik een hartige taart. Gisteren een Hollandse maaltijd: boontjes, worstels, gebakken aardappelen en kibbeling. Morgen Italiaans, donderdag een recept uit Duitsland.

6. Wat staat er op je weekprogramma?
Schrijven, onderzoek, huishouden, kom op... die ramen maken zichzelf niet schoon, ik wil een paar bloembollen in de grond stoppen. En ik oefen me in slow life, slow walk. Niet voor niks, dat doe ik omdat ik anders over mezelf heen ga en overprikkeld raak. Dus op de rem trappen staat ook op mijn weekprogramma.

“Slowing down isn’t about protesting work. It’s instead about finding a better way to do it.” Cal Newport


7. Welk boek of artikel/blog wil je deze week graag lezen?
Ik heb een stapeltje boeken liggen over digitaal minimalisme. Wil je de titels weten, dan zal ik ze noemen. Daarnaast vroeg mijn zoon of ik een bepaalde podcast wilde luisteren over voeding. Dat wil ik deze week doen.

8. Als ik terugkijk op de afgelopen week, wat zeg ik dan tegen mezelf?
Leef nog ietsje langzamer.

9. Zou je meer blogs willen lezen? 
Ja, ik ben dol op blogs maar ik denk dat het beter is dat ik een paar uur vastzet voor mezelf, waarop ik andermans blogs mag lezen. Anders neem ik er de tijd niet voor. En dat vind ik zo jammer.


10. Hoe voel ik me?
Hoe ik me voel? Dat hangt ervan af of ik net wakker ben of koffie heb gehad!

11. Mijn simpele genoegen?
Lezen!

12. Heeft iets kleins of alledaags je dagen opgefleurd?
De zonnebloem bloeit, hij staat voor het raam. Dus ik heb een eigen zonnetje voor grijze dagen.

13. Bijbelachtig iets?
Deze week denk ik na, studeer ik op een stukje uit Psalm 32: "Ik onderwijs u en leer u de weg die u moet gaan; ik geef raad, mijn oog is op u."

14. Vensterbankgeluk en tuinlessen?
Zo zielig, mijn maancactus kreeg 2 bloemen maar kort voor de bloei vielen ze eraf. Wat deed ik verkeerd? Ik deel er geen foto van. 

Ik deel alleen de herfstfoto's vandaag, haha.


15: In mijn knutselmand
Ik ben bezig aan 2 sjaals (allebei ribbelsteek) en ik brei handschoenen zonder vingers. Daarnaast ben ik bezig aan een mooie diamondpaining

16. Wat zie ik als ik naar buiten kijk?
Ik zal even door het leukenraamkijken, zo terug! Hier ben ik weer, ik zag bijna niks. Het is goed donker en vaag zag ik de silhouetten van onze eiken tegen de avondlucht afsteken

17. Iets bijzonders wat betreft het weer in Nederland?
Vanaf donderdag is het tijd voor de ‘volle superjachtmaan’, de grootste en helderste maan van 2024. Dit fenomeen volgt na de oogstmaan en bood vroeger jagers extra licht om in de lege velden op zoek te gaan naar prooi.

18. Iets van je camera


19. Van mijn scheurkalender?

Houding is het kleine ding dat verschil maakt. Winston Churchill
---
♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

3 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Houd niet van zo'n strakke planning van gedachten en dingen.
    Het leven komt zoals het is!
    Ging vanmorgen stemmen, eerste dag omdat het gisteren Columbus dag was.
    Stralende zon en een lange rij wachtenden! Eigenlijk een mooi en vrij gezicht.
    Niet zo mooi voor alle slachtoffers van orkaan Helene die nog steeds zonder stroom en water zitten in North Carolina. En ook in Florida waar ná Helene, orkaan Milton enorme schade bracht.
    Dan voel je je rijk en wilt ook helpen!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. October is a lovely month, the colours of nature a delight to see.
    I enjoyed seeing your photographs here.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely to read your answers and see your beautiful photos.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥