maandag 21 oktober 2024

Wie Spot de Eerste?

Translate button in the sidebar. 👉

Het is maandagavond 🌙. Ik twijfelde: zal ik een blog typen of niet? Nou, hier ga ik dan! ✍️🍂 Ik wil jullie graag de allereerste rode paddenstoelen laten zien. Ieder jaar lijkt het wel een wedstrijdje wie als eerste een paddenstoel met witte stippen spot! 🍄👀 

Ik was dit keer een beetje laat... 😅




Oprapen die paddenstoel 
Deze hierboven lag los op de grond, dus ik dacht: hup, even oprapen voor een paar leuke foto's! 📸🍂 Maar eerlijk is eerlijk, hij was eigenlijk niet de allereerste die ik tegenkwam tijdens de wandeling. De échte eerste had meer stippen

Puur natuur!
Tadaa: de eerste rode paddenstoel met witte stippen die ik zag.Het zijn puur-natuur foto's... ol heb geen grassprieten weggeduwd om een subliem plaatje te maken. 




Toen kwam de regen....
Nog één foto waarop je kunt zien hoe de 'regen' de stippen van de paddenstoel wegspoelt. Nou ja, regen... ik plakte gewoon wat druppels erop via Instagram! Die stippen zijn eigenlijk restjes van de schil die de paddenstoel bedekte tijdens zijn groei. 

Dus als je denkt dat deze paddenstoel een nieuwe look heeft, dan is het gewoon de natuur die haar 'make-up' kwijtraakt! 

🍄✨


En daarmee sluit ik mijn paddenstoelenverhaal af! Het is tijd om naar bed te gaan. Slaap lekker en tot snel! 🌙🚶‍♂️

Waar houd jij meer van: een paddenstoel of een bloem? 🌼🍄

Come link up and join...

6 opmerkingen:

  1. That is such a cool mushroom. Normally I'd say I like flowers better but that red mushroom with white dots is like a flower. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ik heb al verloren want heb de bekende rode niet gespot nog. Wel heel veel andere waaronder ook wel een soort rode maar dus net deze. Vind die van jou ook heel erg mooi. In een vorig blogje (want jij reageerde op de nieuwe) op de natuurwebsite kan je die zien die ik al had gezien. Maar dat moet je ook de fotografie in het filmpje wat ik heb gemaakt van ze die ik al had ontmoet ook wel even bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I have never actually seen a real one of those red mushrooms (just pictures of them), and I always thought the white spots were a part of their coloring--not something that could be brushed off or washed off by the rain. Now I have learned something new.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Like a story book mushroom - but they're poisonous?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Those fly agaric mushrooms really stand out in the landscape. I have not seen any here yet. I think I would prefer flowers, but it's hard to choose!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your mushroom is much prettier than the one I found. In the past I have found the red ones in the nearby park but so far not this year.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥