De regen tikt op het platte dak van mijn schrijfkamer. Buiten hangen enorme grijze wolken. Maar als ik goed kijk, zie ik ook al een stukje blauw.
Ja, zo is het leven soms. Grijs en een beetje blauw tegelijk. Regen op je dakje kennen we allemaal wel. Maar vandaag deel ik geen grijs. En ook geen blauw.
Vandaag deel ik roze. Want het vingerhoedskruid bloeit.
Maandagmorgen vroeg maakte ik er een paar foto’s van: hoge stengels met roze klokjes langs het bospad. Het is zomer, fluisterden ze. Toen herinnerde ik me wat ik had gelezen: de meteorologische zomer is begonnen.
Blij met roze.Blij met vingerhoedskruid.
Ik keek ernaar... en voor ik het wist hadden de bloemen me meegenomen: weg uit mijn hoofd, naar buiten, naar kleur. En ook wel naar een soort verwondering.
Kijk, ze hebben echt haartjes!
Voor de foto hieronder hield ik mijn iPhone op z’n kop onder de bloemen om erin te kunnen kijken. Een heel gepriegel, want voor je het weet heb je je eigen hoofd op de foto in plaats van de bloem.
De donkerrode vlekken op de onderlip van de bloem vormen het honingmerk: een soort wegwijzer voor bestuivers. Ze laten zien waar de nectar te vinden is, diep in de bloem. Hommels kruipen helemaal de bloemen in en raken daarbij de meeldraden en de stempel. Daarna komen ze vaak bestoven met stuifmeel weer naar buiten. Bron: Tuinverhalen
Tja, die tijd is voorbij voor mij.
Met zonnige momenten.

.jpeg)




Beautiful photos Aritha! It really is hard to get pictures of that type of flower.
BeantwoordenVerwijderenI like your rain shot too!
Beautiful Foxglove! Just please don't eat it! It is a powerful medicinal plant, but should never be ingested! I'm glad the bees can use the pollen safely, however! The clouds were stunning and dramatic...and then to see a mama rushing on a bike to pick up her child from school in the rain...wow! That's amazing! We are so spoiled here in America. I don't think I've ever seen a Mama going to pick up her children on a bike with a big basket on the front like that, and especially never in the rain! That really gives me some things to think about! Thank you for this beautiful post!! You have brightened my day today!
BeantwoordenVerwijderenPrachtig dat vingerhoedskruid. Mijn dag kleurde goed stuur nog ff pb
BeantwoordenVerwijderenHave a nice day!
BeantwoordenVerwijderenLovely photographs of the Foxglove and it is a beautiful colour.
BeantwoordenVerwijderenAll the best Jan
Beautiful photos, the foxglove images are lovely.
BeantwoordenVerwijderenTake care, enjoy your day!
Dear Aritha, I wish it would rain here too. Agriculture is in big trouble in Hungary. The fields are missing a year's worth of rain.
BeantwoordenVerwijderenI look at your rainy picture... I admire mothers because they can show love for their children in many ways.
I love clouds, and all shades of gray and blue. I don't like anything with too many colors, but I do like many shades of one color.:)
Hugs. Eva
Wat een mooie binnenkant! Nu ga ik die bij ons in de tuin ook eens van binnen bekijken!
BeantwoordenVerwijderenThe pink is pretty and cheerful. Not much brightening my world today except my roses are still flowering even though it's meant to be Winter here, have a nice weekend.
BeantwoordenVerwijderenThe foxglove is stunning!
BeantwoordenVerwijderenYour foxgloves are pretty and you got a photo of the interior. Well done.
BeantwoordenVerwijderenMooi zijn ze hè, deze bloemen.
BeantwoordenVerwijderenen je komt ze overal tegen, ook buiten het bos....
Beautiful picture of the sky--and of the lovely pink foxgloves.
BeantwoordenVerwijderen