vrijdag 4 maart 2022

Een (bijna) lente wandeling

Als ze vragen waar ik ben? Dan ben ik naar het bos.

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

Zo vroeg mogelijk
Deze week hadden veel mensen vakantie in Nederland. Ik ook een beetje. Ik ging verschillende keren naar het bos en heb er van genoten. Deze week koos ik er voor om zo vroeg mogelijk  in het bos te staan. Om de vogels te horen zingen.
 
Zonneharpen Prattenburg

NIEUWE haarband
Mijn man maakte een foto door het raam. Op een e-bike heb je het al vlug koud, daarom kleedde ik me warm: comfortabele trekkingbroek, een dikke winterjas, geitenwollen sokken en mijn NIEUWE haarband. Kaatje haakte hem voor mij. Lekker warm. Ik heb nu geen koude oren meer.

 

Zonneharpen
Ik had echt geluk want ik zag zonneharpen! 

Zonneharpen zie je vooral 's ochtends in het bos. Als het een koude nacht is geweest of de grond is vochtig en de zon gaat schijnen, dan zie je de grond vaak letterlijk dampen. Bij tegenlicht of zijlicht krijg je dan de prachtige zonneharpen. Bron: Lichtstralen fotograferen


Zonneharpen Prattenburg


Zonneharpen Prattenburg

Hierboven: ijs, in een modderspoor. 

Heideveld en koffie
Bij het kleine heideveld genoot ik een half uur lang van een dansend reetje. Het was te ver weg voor een duidelijke foto. Ik dronk er ook mijn koffie.  




Lariks 
Terug naar mijn fiets. Ik raapte ik een tak op van de Europese lariks. Die was eraf gerukt tijdens de storm. Ik hou van de lariks, wat een prachtboom

Slakje
Er zat een prachtige bloem of kegel aan de tak. Toen ik beter keek ontdekte ik ook een kleine bosslakje. Zonet maakte ik een collage van een deel van mijn lariks met slak foto's.

Lariks

👍 Super bedankt voor de reacties op mijn vorige blogpost!
👇  Laat gerust een opmerking achter.
đŸŒ± Had jij deze week een gouden natuurmomentje?

30 opmerkingen:

  1. Awesome photos. Favorite is the very first one.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful scenes. Those forest scenes are gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Ruth. Sometimes I only stand there and wonder.

      Verwijderen
  3. Hoi Aritha.

    Dit zijn prachtige foto's.
    Heel mooi.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nice photos of your ride into the Forest- very impressive Forest. Stay safe and well Aritha. We are into our fifteenth day of rain here- feeling very damp for Autumn. Regards. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. It is hard to conceive of a better way to spend the dawn of the day than to immerse yourself in the forest. I am sure that you received both physical and mental reward.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wunderschöne Fotos hast du aus dem Wald mitgebracht...
    Ich mag deine Sonnenharfen sehr...
    LG. Karin M.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I've never heard of solar harps before, but they are indeed beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I don;;t know the name in English. I read this about it: "Crepuscular rays or "God rays" are sunbeams that originate when the sun is just below the horizon, during twilight hours."

      Verwijderen
  8. All lovely photographs.
    I especially like the photographs with the light coming through the trees ... fabulous.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's! Woon je dichtbij het bos?
    Bevalt het spiegeltje op je e-bike? Ik heb er geen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het geeft een stuk meer zekerheid (vooral als je hard rijdt en af wilt slaan). Ik ben er blij mee. Tien minuten is het naar het bos.

      Verwijderen
  10. The light in your first photo is simply perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A dancing deer! ❤️

    LOVE the coffee mug. ☕️

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's en wat genieten dan van een kopje koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toen mijn man nog leefde gingen we ook altijd heel vroeg al weg met de auto om in ons lievelingsbos te wandelen. En dan konden we ook altijd samen zo genieten als het bos begon te ontwaken en zagen ook soms zo mooi het licht door de bomen schijnen. Maar met de fiets is het voor mij niet te doen en veel te ver ook en dat kunnen mijn benen niet aan. En nu genoot ik ook van jou mooie filmpjes en fotografie. En dat gaf mij al een fijn gevoel daarbij. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥