zaterdag 22 oktober 2022

Hoe omarm je de regen?

Ik probeerde de sfeer van het regenachtige bos vast te leggen want ik wil jou enthousiast maken voor een wandeling door de regen. Ik hoop dat het me lukt

Wandelen in de regen
Eerlijk gezegd had ik er niet veel zin. Maar het is goed om te blijven bewegen op grauwe dagen. De natuur geeft je een boost om je fitter te voelen. Er is zelfs een hashtag in het leven geroepen om mensen te helpen om naar buiten te gaan: #2uurnatuur.

🍂🍁

Drup, drup, drup
De bladeren hingen omlaag en lieten de regendruppels op de bosbodem glijden: drup, drup, drup. Dat is wat ik om me heen hoorde. Een druppel-orkest. Zie je hoe mooi het eikenblad verkleurt langs de randen. Het zal steeds roder worden.

Er hing nevel tussen de bomen. 

.

Zingen in de regen
De vogels floten door de regen heen: een prima voorbeeld. Blijven zingen ook op sombere dagen. Heel veel paddenstoelen om me heen! Ik kan ze niet allemaal laten zien maar deze is leuk. Hij laat zien hoe mooi zijn hoedje glom door de regen. 

Check de druppeltjes!
Ik zag een web boven mijn hoofd en liep er onderdoor. Check de druppeltjes. Kijk hoe mooi. Ik houd van dit coniferen laantje. Coniferen lijken altijd fris, altijd groen en ze ruiken heerlijk.



Ik zag een kikker!
Pauzeren op een boomstronk. Echt zo'n moment om fijn om me heen te kijken. Af en toe nam ik een slokje van mijn gloeiendhete koffie. Neen, nee, niet gelijk op te springen en verder te lopen. Er valt zo veel moois te zien op een sombere dag als je maar lang genoeg kijkt. 

🐸 Ik zag zelfs een boskikker. Hij was bang voor me.




Op het laatst zag ik een grotere groep mensen. Ik denk dat ze al een heel eind gelopen hadden. Ze zeiden geen woord en liepen stevig door in de richting van de parkeerplaats. Het waren bijna de enige mensen die ik zag (en het verliefde stelletje, zie foto eronder).

Schrijf je in voor #2uurnatuur
Ga naar buiten bij zonneschijn of regen. Doe je mee met #2uurnatuur?  . 



Regen hoort erbij
Als slot nog een video van regenwater langs een boomstam. Zon is leuk maar de regen is gewoon het andere deel van het grote verhaal.


9 tips voor een (lange) boswandeling in de regen
  1. Houd je rugzak droog (koop een regenhoes)
  2. Zorg voor goede schoenen: waterdichte schoenen of niet?
  3. Neem een poncho mee 
  4. Waterdichte beenkappen zijn zo handig
  5. Neem extra sokken mee in plastic zakje.
  6. Warm drankje: soep is lekker maar koffie ook
  7. Vergeet geen water mee te nemen
  8. Bij kou: draag laagjes
  9. Omarm de regen 
---

☔ Hoe trotseer jij de regen?
☔ Ooit gekozen om in de regen te wandelen?

7 opmerkingen:

  1. I like how a coffee cup is growing in your forest! 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks for the tips for walking in the rain. Rain is definitely an important and beautiful part of our life.
    You're a forest addict, and that's a blessed addiction.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful photos of your walk in the rain. I like a walk in the rain every once in a while. I have rain paints and a yellow rain slicker with a hood.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Mooie herfstbeelden.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dit is wel heel mooi! Ja, ik moet zeker vaker naar buiten gaan en goed om me heen kijken. Maar ik ben een huismus en altijd aan de knutsel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij gaan regelmatig gaan wandelen met de honden. Tijdje terug was het vollop aan het regenen. Het was fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥