zaterdag 25 november 2023

Paarden op fietspad

Gisteren maakte ik een fietstocht over de Veluwe: even uitwaaien. Het is maar een wipje van de provincie Utrecht naar Gelderland als je woont waar ik woon. 

Hagel & Zon
De twee foto's maakte ik, gehurkt op een zandpad, vlak voordat het ging hagelen. Koud dat het werd! Gelukkig scheen daarna de zon weer.




Wat is het nat in het bos
Ook in het bos langs de heide was veel water te zien. Ik stapte af om het op de foto te zetten en nu ik de foto bekijk lijkt het wel of het daar lente is. 

🍂 Maar dat klopt niet. Het zijn gele herfsblaadjes.


Warm aankleden op de e-bike!
Ik fietste en fietste... met de wind in mijn haren. Op aanraden van mijn man had ik me goed aangekleed tegen de kou: voor het eerste weer een wollen muts op en warme handschoenen (dus geen vingerloze nu). Op een electrische fiets rijd je harder dan een normale fiets zonder dat je daar extra hard voor moet bewegen en daardoor krijg je het eerder koud.

Paarden op het fietspad
Toen zag ik de loslopende paarden.
O nee.

Paarden op fietspad, Planken Wambuis

Ga eens aan de kant, schat
Ik stopte op gepaste afstand  - zoals onzeker mensen dat doen - en schoot een paar foto's. Ik durfde niet verder te fietsen en draaide om. Ik had natuurlijk tegen het paard kunnen zeggen: 'HĂ©, ga eens aan de kant schat'. Maar zo'n held ben ik  niet.

Omweg met mooie berken
Daardoor maakte ik een omweg en reed ik verder van huis... enfin, ik redde het kwam door een prachtig natuurgebied waar ik berken zag staan. Ik ben dol op berken en als de zon er op schijnt... wow! 


Paarden op fietspad, Planken Wambuis

Een plaatje van mijn Instagram Verhaal 👆

Video op de heide
Ik deel ook nog een video van op de Ginkeles hei, toen het zo hard ging waaien en hagelen. Ik vond het geweldig (zoalng het maar niet onweert).

Blauwe fiets
Aan het eind zie je mijn trouwe blauwe  e-bike staan. Je ziet bijna niet dat hij blauw is omdat het aan die kant zo donker werd door de bui die er aan kwam. Ik moest mijn fiets met de windrichting mee neerzetten, anders zou hij omvallen.

Saturday critters
Met deze paarden maak ik een linkje naar Eileen's critters 

🐮 zou jij doorgereden zijn? 

11 opmerkingen:

  1. Hello Aritha,
    Love your landscapes and the pretty horses. The Autumn leaf colors are beautiful, I love the birch trees too. Great outing and photos. Thank you for linking up and sharing your post. Take care, have a great weekend. PS, thank you for leaving me a comment.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Ja, die paarden zijn groot... Maar misschien lieten ze je gewoon passeren.
    De wind in de video is sterk en het zal best koud geweest zijn zoals je beschrijft.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Turning around was probably your wisest move .... I might have done it too. What lovely natural wonders you have to enjoy while on an electric bike. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Delightful riding with you in your beautiful country! Aloha from Honolulu

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Aritha,
    Thanks for taking us along on your bike ride. I enjoyed the scenery. It sure looks like you had a good rain. Pretty colors on the trees in the forest. Love the thought of saying, “Hey, step aside, honey.” … but agree, probably not effective with horses. 😊 Enjoyed the short video! Neat post, thank you for sharing!
    John

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The birch trees do look pretty with the sun shining on them.
    Nice to see the horses.
    Wind sounds pretty strong on the video!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. You've shared some lovely photographs, I always enjoy seeing horses, they are wonderful creatures.
    Enjoy the rest of your weekend.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I think I would have turned around as well! I love to look at horses, but you just never know! Haha! Glad you got in a good ride!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. You never know how horses are going to react to a bike, so it is good to be cautious. I love the pictures of the birch trees and the forest along the heath.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, what a wonderful bike ride you had. You are such an intrepid explorer and it looks like you were not traveling on pavement but instead on paved roads.
    You know, I would have been cautious with the horses and probably turned around.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. You are loving in a beautiful place Aritha, I love your pics.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥