dinsdag 26 december 2023

HAPPY GEWONE DINSDAG

Omgekeerde volgorde. Ik schreef de rest van de blog eerder dan dit inleidende stukje want ik begon op zondag al aan deze blog. Doe jij ook wel eens dingen in de omgekeerde volgorde? 

👉 Vandaag schrijf ik weer mee met het dagboek van Sandra.


Het weer
Veel regen. Bekijk het plaatje hierboven. Zo zag het er uit in het bos. Wat een moddenplassen en hoe leuk om dan een beetje te experimenteren met kabouter en camera.

Wat ik draag
Zwarte huispak-broek van zachte stof en een bordeauxrode trui van merinwol

Op dit moment
Ben ik net uit bed en zit ik beneden in de stoel (maandagmorgen)


Ik denk na over
Dat ik zo fijn vind dat ik eindelijk een keertje goed geslapen heb. Dankbaar

Wat was het hoogtepunt van vorige week
Kringloopbezoekje met Jaap. Zijn voorstel en ik denk dat hij verwachtte dat ik 'nee' zou zeggen (we reden erlangs) maar ik zei ja. Gezellig! Ik zag dit servies. De parelmoerglans vind ik geweldig maar nee, kopen deed ik het niet. 


Welke chill-methode werkt op dit moment goed voor mij
Diamondpainten

Op het menu
De Kippie-pan stond maandag op tafel. De rest van de week: wraps, Italiaanse pasta, een oer-Hollandse maaltijd en frites met frikandel.

De Kippiepan is zoals het woord het al zegt een grote hapjespan gevuld verschillende soorten hapjes. Het fijne aan deze pan is dat je niet veel hoeft te doen om het warm te krijgen. Het enige waar je voor hoeft ze zorgen is een klein beetje water en een stopcontact. Bron: Heerlijk eten uit de Kippiepan

♥ Rondkijken in huis ♥
De orchidee die ik kreeg voor mijn verjaardag bloeit nog steeds.


Mijn simpele genoegens
De natuur, het bos, deze blog afschrijven.

Op mijn leesstapel
Ik heb een boek besteld. Het is onderweg. Ik las het ooit als luisterboek via de daisyspeler maar ik wil het graag nog een keer lezen. 


Op mijn takenlijst voor de week
Geen extra dingen en daar ben ik blij mee. Ik wil mijn dochter bellen en huishoudelijke klusjes zijn er altijd. Ik hoop op 2 goeie wandelingen in het bos, op schrijf - en studiemomentjes.

Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Stop op tijd. Negeer je lijf niet als het seintjes geeft dat het genoeg geweest is.

In mijn knutselmand
Diamondpainten. Deze week wil ik vaker aan de grote tafel gaan zitten om een klein stukje verder te werken aan het roodborstje. Ik houd van roodborstjes. Hieronder mijn diamondpainting 


Heb ik tijdens de afgelopen week iets (nieuws) geleerd?
Intuïtie is geen vaststaande waarheid; het komt voort uit mijn brein en wordt beïnvloed door ervaringen, emoties en vooroordelen. Het kan handig zijn, maar ik moeten voorzichtig zijn en dus niet blindelings op vertrouwen. Altijd slim om kritisch te blijven en andere info te checken voordat ik beslissingen neem. 🧠💭 

Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen
Six Suggestions for Surviving Holiday Gatherings

Hoe voel ik me
Vandaag voel ik me fitter.

Mijn simpele genoegens
Stukjes lezen uit magazines en mooie zinnen onderstrepen

Vensterbankgeluk en tuinlessen
Mijn orchideeën ontwikkelen nieuw stengels. En ik kreeg een stekje via de post van een insta-volger. Zo benieuwd of het gaat lukken. Ik heb de plant naar haar vernoemd.


Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
Hoogwater in de rivieren: 'Met kerst wordt het spannend'.

Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd?
Ja, het stekje dat over de post naar me toe kwam. Kleine liefdedaden vind ik groots

Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Rustige pianomuziek met natuurgeluiden.

Hoe heb je jezelf beloond?


Bijbelachtig iets
Psalm 42:9 Maar de HEERE zal overdag Zijn goedertierenheid gebieden; 's nachts zal Zijn lied bij mij zijn, een gebed tot de God van mijn leven.

Van mijn scheurkalender
Ontmoet je iemand die te moe is om je toe te lachen, schenk hem dan jouw glimlach.

♥ Ik hoop dat je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk vond. Kies een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

15 opmerkingen:

  1. I do like the gnome in the puddle, that made me smile :)

    We have warnings for strong winds and rain tomorrow, so I may just stay in and start reading a book I received for Christmas.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. what a cute picture of the gnome in the water! Merry Christmas and have a relaxing week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The diamond painting is so nice. I've never seen that before.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Aritha,
    Die orchidee is heel mooi en ze zijn zó goed in lang en ook vaak te bloeien.
    Dat stekje gaat beslist goed groeien—lief gebaar!
    Dat roodborstje is prachtig en zal indien klaar nog mooier ogen.
    Ben zó blij met mijn 4d pijn–vrije dag. DANKBAAR.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Think I forgot to push publish on my comment but if this is a duplicate, please delete it. The gnome in the puddle is so fun. And I think the kippiepan sounds like my kind of meal! Beautiful robin diamond painting. Hope you had a wonderful Christmas and that the rest of your week is fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Belated Happy Christmas and I wish you and your family all the very best for 2024. Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kies de vraag menu: We aten stoofvlees uit de vriezer, ik met nasi en partner met aardappel en spruiten die lust ik niet.
    Die Kippiepan heb ik wel eens gezien bij de winkel heel makkelijk maar als het net zo sterk gemarineerd/gekruid is als de kippenpoten die ze er verkopen dan vind ik dat toch te erg gekruid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello Aritha, you write that you like nature and the forest. Reading your blog shows this. In the new year, I resolve to walk more in the forest and on the nearby lake shore. I haven't walked enough this year, even though I need it.
    The orchid you got for your birthday is very beautiful. Last year I also received this flower for this occasion.
    I wish you a happy new year!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aritha loved reading about all the pleasures and joys that have come your way this past week. Am hoping that 2024 brings you joy and many more wonderful quiet pleasures. I adore your robin...such a beautiful art piece. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Festive! Wishing you and yours all the best for this new year, dear Aritha, hope it's a good one!
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een gezellig blog Aritha. Fijn dat je je weer iets fitter voelt, een goede nachtrust hebt gehad en gezellig in de kringloop bent geweest met Jaap. Mooi zeg, jouw diamont painting. Haha, ik heb ooit twee vazen op de kop getikt van het servies dat jij mooi vond... Mijn simpele genoegen was om jouw blog vandaag te lezen. Liefs van mij en een heel goed 2024 toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk die vogel. Hier doe ik ook af en toe diamant. Nu heb ik er vooral kerstkaartjes gemaakt met deze.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥