donderdag 21 december 2023

HOUSE OF BIRD KWINTELOOIJEN

Nieuwgierig naar het nieuwe horecapaviloen: House of bird. Dus kozen mijn dochter en ik ervoor om daar in de buurt een wandeling te gaan maken. Omdat we echt  ECHT nieuwsgierig waren besloten we eerst koffie te drinken en daarna pas te wandelen.

Mooie architectuur
Kijk wat een architectuur! Gaaf. Dit unieke gebouw is een ontwerp van HMVD Architecten 

House of Bird Kwintelooijen

House of Bird Kwintelooijen

House of Bird Kwintelooijen

Dak met vetplantjes erop
Ik ben fan van het dak! Slimme keuze die sedummatten; ze reguleren de temperatuur en verlagen de energiekosten. Een groen hoogstandje!

Tweede keer House of Bird
Zaterdag maakteik niet zoveel foto's van het interieur dus ging ik gisteren opnieuw koffiedrinken. Ik wandelde eerst vanuit het bos naar het uitkijkpunt van Kwintelooijen. Vandaaruit zag ik het restaurant in de verte liggen: dat stipje daar! 

En dan loop je de 169 treden van de trap af, zoekend naar een goed loopritme. Je bewondert de rode bessen (en schapen) en dan is het tijd voor je welverdiende koffie. 




Ik ben weg van de lampen!
Ik maakte wat foto's van het interieur. Wat vind je van de lampen? Maken ze het niet supergezellig?

Collage House of Bird
Hieronder een collage met in het midden het boek dat ik blij me had in mijn rugtas. Ik heb een kwartiertje zitten lezen en schreef wat dingetjes op over mijn wandeling en over dit restaurant. En het plantje op mijn tafel was ECHT plantje!

House of Bird Kwintelooijen

House of Bird Kwintelooijen

Personeel: snel en vriendelijk
Ik werd snel geholpen en ik vind het leuk om te zeggen dat degene die mij hielp goed oogcontact mkaakte en een vriendelijke uitstraling had.

Fijne lokatie door ruime opzet
Ook wanneer je last van paniek hebt in openbare ruimtes zou dit een fijne locatie kunnen zijn door de ruime opzet. Kies een goed tijdstip uit en combineer het met een wandeling in de frisse lucht. Je staat zo weer buiten.

House of Bird Kwintelooijen

House of Bird Kwintelooijen


Toiletruimte 1
Ik gluurde even de toilettruimtes binnen. Er is een invalidetoilet. Heel veel verstand heb ik er niet maar kijk hoe hoog, ruim en schoon.

House of Bird Kwintelooijen

House of Bird Kwintelooijen

Toiletruimte 2
De andere toiletruimte was ook mooi. Ik heb me staan vergapen aan de muur. Nu vraag ik me af... is dit gschilderd of is het een behangetje. En ik was zo onder de indruk dat ik geen toiletten heb gezien, haha. Alleen de muur.

House of Bird Kwintelooijen


Terugwandelen naar fiets
Na de koffie liep ik weer terug naar mijn fiets, zo'n twee kilometer door het bos want ik had hem niet bij het restaurant neergezet maar bij het begin punt van mijn wandeling. 

Gelukkig stond hij er nog.


😉 Het is wel verleidelijk hoor, zo'n horicapaviljoen vlakbij waar ik vaak wandel. 

Bier en duurzame producten
Wist je dit het enige proeflokaal is van Bird Brewery op de Utrechtse Heuvelrug? Met maar liefst 18 taps bieden ze een uitgebreide selectie aan bieren om te verkennen. Hou je daar niet zo van dan kun je duurzame kwaliteitsproducten proberen. Keuze genoeg. Ik nam gewoon een 'Latte Macchiato' en die was heerlijk.

15 opmerkingen:

  1. Interesting building.
    That's a lot of stairs to walk up and down.
    Looks like a nice place to spend some time.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Wat een mooie plek om even een warme koffie of thee te drinken na een mooie wandeling.
    Erg mooi zo'n grote ramen voor licht—altijd een pluspunt.
    Dat invaliden toilet is ook geweldig.
    Na mijn ongeluk moet ik ook uitkijken naar een punt om me aan op te trekken/duwen omdat ik de spierkracht nog niet heb om zo overeind te komen.
    Thuis heb ik gewoon een teak bankje tegen het bad aangezet, voor het toilet, daar druk ik me mee op en het blijft staan. Onze master bathroom heeft die optie niet... Dus gebruik ik de logeer badkamer. Onderweg kwam ik ook in problemen, een tankstation had een veel te laag toilet en niks voor houvast...
    Goed dat je fiets er nog stond!
    Liefs en geniet van het weer lengen van de dagen en het einde van de Advent.
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful place! I love the roof there. Looks like you had a great time!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het hier in de buurt zou zijn, zou ik hier zeker graag naartoe gaan. En dat dat is inderdaad geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. All the best for the new year and Merry Christmas !
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The House of Bird catering pavilion looks very nice!
    169 stairs? I'm afraid not suitable for my knees.
    Anyway, you could make an excellent reviewer, Aritha, of houses, forests etc.. in a magazine or in a newspaper.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This seems to be a nice place to take a walk and spend some time.
    Enjoy the season and happy holidays :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Certainly a place I'd like to visit if I were nearer.
    I enjoyed your photographs and commentary.

    Sending my good wishes for a Happy Christmas.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a delightful exploration of House of Bird! The succulent-covered roof is indeed a smart and eco-friendly choice, providing both aesthetic appeal and energy efficiency. The interior looks charming, especially those cozy lamps that add to the overall ambiance. The location seems perfect for a peaceful retreat, and the spacious layout is a bonus for those seeking a relaxed environment. Thanks for sharing this visual journey; it's like taking a virtual stroll through a lovely haven!

    Visit https://www.melodyjacob.com/2023/12/what-i-would-love-to-be-gifted-for-Christmas-and-new-year.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het daar mooi Aritha. Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Aritha, I wish you and your family a Merry Christmas!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat super mooi gebouw is het.
    Wat een mooie omgeving is het daar.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥