maandag 22 januari 2024

Happy Gewone Maandag

Mijn amaryllis groeit uiterst langzaam. Zie je iets raars  op de foto, bij de wortel? Ik schrijf erover en aan het einde van mijn bericht weet je wat er met hem aan de hand is.

👉 Vandaag doe ik weer mee met het dagboek van Sandra
.

Het weer
De sneeuw is weer weg en we krijgen zacht en wisselvallig winterweer deze week. Vanmiddag scheen de zon, maar zonet (22:00) regende het hard.

Wat ik draag
Spijkerrokje, warme trui, zwarte maillot en WARME sokken. 


Op dit moment
Is het rustig in huis.

Ik denk na over
Of ik deze blog zal schrijven of niet en ik zet toch even door. 

Wat was het hoogtepunt van vorige week
Het mooie weer, de wandelingen, de sneeuw


Welke chill-methode werkt op dit moment goed voor mij
Rustmomentjes pakken.  

Op het menu
Traybake met kip, groenten en krieltjes, een pasta en nog wat digen.

Rondkijken in huis
Stoel met groen geruite vintage deken


Mijn simpele genoegens
Vandaag toch vooral koffie en rustmomentjes

Op mijn leesstapel
Zelfde als vorige week. En de week ervoor. Ik heb nog steeds mijn boek niet uit. En het magazine ook niet.

In mijn knutselmand
Mijn grote mosaic (diamondpainting)


Op mijn takenlijst voor de week
Een oogmeting, wandelen met coach, huishoudelijke klusjes, schrijven  

Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Stop op tijd. 

Heb ik tijdens de afgelopen week iets (nieuws) geleerd?
Mijn zoon heeft uitgeled wat Rabbit R1 precies inhoudt en hij zei dat ik het ook moest aanschaffen omdat het zo cool zou zijn.


Deze blog heb ik gelezen geschreven
Denises eekhoorntjes blog. Zo schattig, vooral omdat het mijn lievelingsdier is.  

Hoe voel ik me
Ik voel me wel OK met het feit dat ik me niet altijd OK voel

Mijn simpele genoegens
Het bos inlopen...


Vensterbankgeluk en tuinlessen
Zoals ik in het begin al zei groeit mijn amaryllis uiterts langzaam. En hij doet iets raars. Tussen de wortels ontwikkelt zich volgend mij een nieuwe bol. Helemaal zeker weten doe ik het niet maar toen ik ging googelen vond ik dit (hieronder). Zou dat groene dus een beginnetje zijn van een nieuwe bol?

Een gezonde bol zal jonge bollen, ofwel uitlopers, produceren aan de basis van de bol waar de wortels ontstaan. Deze uitlopers mogen blijven groeien met de moederbol om een grotere bloemenweergave te produceren. Bron: Amaryllis Is a Bright Spot in Winter

 


Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
Zuid-Hollandse konijnen moeten natuur in Noord-Hollandse duinen handje helpen bij het in stand houden van specifieke natuur (zoals duingrasland en open duin). Ze creëren op de één of andere manier broedgelegenheden voor de zangvogel tapuit en voor de bergeend. Ook vormen konijnen een voedselbron voor bedreigde roofvogelsoorten.


Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd?
  1. Een kaart die ik kreeg; bedankt Rita! 
  2. En de koffiemomenten met mijn man: goud 
  3. En de mooie col die mijn zus voor me breide. Het voelt zacht aan en vooral tijdens mijn wandeltochten beschermd ie me tegen de kou ( en pijnlijke ribben). Ik heb hem ook gewoon thuis aan.


Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Weinig muziek gedraaid vorige week. 

Hoe heb je jezelf beloond?
Met wat meer geduld met mezelf
Selfie in raam.


Bijbelachtig iets
Filippenzen 4:7 ... en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.

Van mijn scheurkalender
Als je op een dag veel verschillende dingen moet doen, doe die dan het liefsr iet direct achter elkaar, want op die manier hou je je geest constant gespannen. Bouw bewust korte pauze momenten in, zodat je geest kan resetten en zich kan voorbereiden op de volgende taak.

♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.
♥  Het is al laat en ik weersta de verleiding om jouw te bekijken. Jaaa, ik bewaar het voor morgen, zo heb ik iets leuks om naar uit te kijken. Weltrusten!

15 opmerkingen:

  1. What is Rabbit's New AI device? I've just started to use AI image generator. Are the two things connected, or different things?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is an AI-powered gadget that can use your apps for you. It’s an idea similar to Alexa or Google Assistant. Rabbit OS can control your music, order you a car, buy your groceries, send your messages, and more, all through a single interface. https://www.theverge.com/2024/1/9/24030667/rabbit-r1-ai-action-model-price-release-date

      Verwijderen
  2. Ha, jetzt habe ich es mal ohne Übersetzung probiert. Ich glaube verstanden zu haben, daß es zu regnen begonnen hat, so wie bei uns auch. Da wird der schöne Schnee bald wieder verschwunden sein. Wir haben um diese Zeit auch immer eine Amaryllis im Wohnzimmer. Das Kanninchen hat ja noch viel Schnee zum Tollen.
    Alles Liebe und vielen Dank fĂŒr Deinen lieben Besuch auf meinem Blog
    VIoletta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I LOVE the turtle neck. Do you think your sister would share the pattern?
    Sounds like a good idea to stop between different jobs. I must admit though that I usually go through all the things I have to do like a whirlwind in the morning and usually do fun things in the afternoon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. yes, her sister (hihihi that's me ;)) sent you an email with the pattern in English. I hope you can do something with this

      Verwijderen
  4. I love seeing your reflection in the window! Beautiful! And I am missing watching an amaryllis grow and bloom this winter. I usually buy a new bulb each year to watch grow and bloom inside the house. I never found one this year, and so I am missing it. I have some planted outside, but it is too cold for them to bloom right now I think. I may need to go to one of the stores and see if they have any bulbs leftover from Christmas gift boxes that they sell. I love the turtleneck! Love the color especially! I would probably get too warm in one now here where we live, but I used to love wearing them when we lived up north. I love walks in the woods too. Ours are not snowy like yours, but they still have their own kind of winter beauty. I love your picture of the chair with the vintage blanket. That is the kind of thing that I love to take pictures of as well. Sometimes I love to take pictures of my flannel shirt hanging on the edge of a chair. I am constantly putting on and taking off my flannel shirts that I wear over a long sleeved t-shirt. I get chilled, so I put it on. I get hot, so I take it off. I have them hanging on the edge of chairs in every room it seems! LOL. I do not understand the Rabbit AI thing, and not sure I want to. I try to stay away from those new techy AI things. I enjoyed your post, so am glad you persevered and wrote it. I am like you. I want to write a post tonight, but I am trying to get caught up on reading my friends' posts too. It is difficult to keep up with everyone! Okay, that's all. I should move on. Until next time...be blessed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hej Aritha,
    Leuk dat je reageerde op mijn blog. Ik kom ook even bij jou kijken. Mooi verslag van 'happy gewone maandag', leuk om te lezen. Ik ben benieuwd hoe het verdergaat met de amaryllisbol. Mooie col breide je zus.
    Ik wens je een fijne dinsdag!
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. All your pictures are so beautiful! Oh, you're going to have another amaryllis. My big bulb had 2 off shoots one year and now, I have so many amaryllis bulbs that I really do need to start watering (forgot around Christmas) again. I like to put them outside in the summer. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Aritha, ik kom ook eens bij jou op je blog kijken :)
    Bedankt voor je reacties op mijn blog.
    Ik heb in mijn knutsel/breimand mijn vertical stripe sweater liggen en ineens heb ik de smaak te pakken, blij mee :-) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. My simple pleasures - Walking or cycling into the thick forest. Now I must go over and read that blog on squirrel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I like the turtle neck jumper.
    Lovely to see your reflection in the window.

    Walking in the woods or by a lake is always enjoyable.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn simpele genoegen: wandelend naar werk gaan. Het is fijn om een kwartiertje buiten te zijn voor ik de hele dag binnen zit. Net als het fijn is om de werkdag weer af te sluiten met een wandeling, kom ik weer thuis met een rustig hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. What a beautiful and interesting post, Aritha! I loved especially the last photo.
    Sandra's blog party looks charming; if I had more time, I'd love to participate.
    Today's happy thing is the temperature, about -1 C now. The minimum this month has been -36 C. :)
    Have a happy day and stay well! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. When I look around my home, I also see soft blankets and candles, which I will light in the evening.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great picture of you in the window. That turtleneck is beautiful and sure looks warm. Cute rabbits. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥