dinsdag 20 februari 2024

Dankbare Dinsdag

🌟 Ik doe mee met Dankbare Dinsdag. Het is super simpel! Het enige wat ik hoef te doen is iets delen waar ik echt dankbaar voor ben, iets wat me blij maakt. 

Let's spread some gratitude! 💖


Dankbaar voor alle beetjes zon!
Vanmiddag scheen de zon  eventjes naar binnen, precies op de franjes van het geruite dekentje. Ik pakte gauw de camera om het vast te leggen. Ja ik ben dankbaar met alle beetjes zonlicht.

Dankbaar voor tulpen!
Ik kreeg een bosje tulpen van Jaap. Hij koos deze kleur uit en ik ben blij dat hij geen geel of wit gekozen heeft. Yep, ik heb het boeket buiten gezet want ik weet dat ze anders zo gauw doodgaan. Nu heb ik er langer plezier van en maak ik iedere dag foto's.



Dankbaar voor mijn boswandeling
De lariks bloeit en dat maakt me blij! De mannelijke bloei bestaat uit kleine gele bolletjes, terwijl de vrouwelijke bloei prachtige rode kegelvormige bloemen heeft. Later groeien hieruit de dennenappels.

😍 Lijken wel scheve ananasjes 


Dankbaar voor diamondpainting (en roodborstjes)
 Af en toe ga ik even zitten en werk ik een kwartiertje aan mijn diamondpainting. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag in november en ik denk dat hij deze week afkomt. 

💓 Hou jij van roodborstjes?
💓 Wat is jouw grootste hobby?



Vergeet niet om je heen te kijken om de dingen te waarderen die goed gaan. Waar ben jij vandaag blij mee, dankbaar voor?

25 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Mooie foto's en je weet de kleine dingen te waarderen om je heen.
    Vandaag was ik dankbaar voor de zon en voor lieve vrienden!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben dankbaar voor de bloeiende narcissen in mijn tuin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, echt leuk. Van die kleine zonnetjes. Zijn de trompetjes dezelfde kleur als de rest of heb jij met witte trompetjes?

      Verwijderen
  3. Hello,
    The tulips are lovely. I am always thankful for the sunshine! The Robin is so cute, adorable bird.
    Wonderful post and photos. Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful photos! I like your diamond painting. The Robin is a very pretty bird. Yes, we should be much more grateful. I love my flowers, and gardening is my hobby.
    Today the sun is shining, and I like it very much!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I wish you lots of sunshine... may spring start soon with many flowers in the gardens! 🌼🌱

      Verwijderen
  5. Good day to you, Aritha. I enjoy your beautiful photography. That diamond painting looks hard and pretty. Gratefulness is something good to pursue. I've been appreciating every bit of sunshine we can get and especially blue skies along with the sunshine.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Same here, really looking forward to more sun and more sky-blue. Grateful for every little bit. I wish you a good new day Ellen

      Verwijderen
  6. Wat een fijne blog Aritha! Prachtige foto's. Ik ben dankbaar voor een goede medische uitslag van een dierbare.

    groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Loved the photos of the sunlight on the blanket, the tulips, and the buds on the tree. They do look like lopsided pineapples! Cute! Your diamond painting is going to be fantastic! That must take a lot of time and patience to do! I don't think I have the dexterity or temperament to try it, but I will appreciate yours! Thank you for sharing with us. I think of you when I go walking around in my woods. I think we both tend to see a lot of the same kinds of things and rejoice in them! It's a blessing to enjoy what God sets before us, isn't it? Thank you for being that kind of "kindred spirit". Have a blessed day!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Pamela, thanks for your sweet comment! I'm glad you enjoyed the photos and found beauty in the little things, just like I do. Your appreciation for my diamond painting means a lot! Yes, that is true, it does take a lot of time and patience, but it's worth it. It's nice to know you think of me during your walks in the woods. Have a great day! 🌞🌷🌳

      Verwijderen
  8. Wonderful things to be thankful for.
    Yes, I sure do like robins, but ours are bigger and have more red on them.
    The plant does look like little crooked pineapples.
    I guess I'd have to say walking is my biggest hobby, but reading and knitting I'd have to add too.

    BeantwoordenVerwijderen

  9. I'm always grateful to God for everyday and moment that I can enjoy Nature and life's little pleasures.
    Like you, I like the sunlight, flowers, birds, walking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Let's cherish these moments even more and enjoy all the beauty around us! Especially amidst hardship and dark news, right? 🌞🌺🐦🚶‍♀️

      Verwijderen
  10. Beautiful photos, and many wonderful things to be thankful for.
    Your diamond painting looks quite hard. I have never heard of one before, but now I will consult Google to find out what they are.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Aritha.

    Prachtig dat Roodborstje wat je aan het maken bent.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt rustgevend... heb al weer een heel eind gedaan..

      Verwijderen
  12. Ik ben dankbaar dat het wat beter gaat met mijn geopereerde vingers. De wonden van wijsvinger bleven opengaan en beetje ontstoken. Na anti-bioticakuur en goede wondverzorging gaat het nu beter en hoop ik eind vd week van verband af te zijn althans in de nacht, overdag doe ik als bescherming er wel wat om.
    Vanmorgen de naaimachine weer op tafel gezet, ben zakjes aan het maken (vul ze met grind en dan aan elke kant 3 met nylondraad ertussen) om mijn hoes over driewielerfiets beter tegen klapperen te beschermen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Lot, spannend. Mag het verband er vandaag af dan? Ik hoop het voor je want dan voelt het gelijk anders. Niet leuk om een kuur te moeten maar soms komen we er niet onderuit. Is het gelukt met die fiets-zakjes naaien?

      Verwijderen
  13. The tulips look lovely.

    My favourite bird is the Robin.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥