donderdag 22 februari 2024

Storm Louis: regenboog en wolken boven Veenendaal

Terwijl de geur van mijn hamburgers zich door de keuken verspreidde, keek ik even door het raam of mijn zoon er al aan kwam. En wat zag ik?  Niet mijn zoon maar een regenboog, zo levendig en kleurrijk! 

🌈 Een prachtig moment en dat precies voordat storm Louis eraan kwam.

Storm Louis: regenboog en wolken

Storm Louis: regenboog en wolken

Het KNMI had ons al gewaarschuwd met een code oranje. Louis is niet zomaar een storm. Hij is er eentje die ook andere Europese landen aandoet. 

Ik besloot de wolken vast te leggen en zette vlug het gas onder pan met hamburgers omlaag. Toen glipte ik naar buiten en nam een paar foto's terwijl ik midden op de straat stond. Zoals je ziet richt ik mijn lens in de richting van de zonsondergang: gauw gauw... klikkerdeklik.

Wat een kleuren! 
Wat een wolken!

Storm Louis wolken boven Veenendaal

Storm Louis wolken boven Veenendaal

Storm Louis wolken boven Veenendaal

Storm Louis wolken boven Veenendaal

Stormen brengen vaak chaos mee, maar oh, die indrukwekkende wolkenformaties! Hierboven de bobbels van mammatuswolken... nou als je die zie ziet weet je dat er noodweer in de buurt is. 

Vanuit het dakraam schoot ik daarna nog een paar plaatjes en toen vond ik het welletjes want de wind waaide zo hard door het open raam naar binnen dat de deuren in het huis klapperden. 

Storm Louis wolken boven Veenendaal

Storm Louis wolken boven Veenendaal

Gelukkig waren mijn hamburgers niet aangebrand 🍔 en heeft mijn zoon er heerlijk van gesmuld! 

Nu is later in de avond en iedereen is veilig thuis. De regen slaat hard tegen het raam en de wind loeit om ons huis maar wij zitten droog. Ik hoop dat deze storm geen slachtoffers maakt in Nederland en de rest van Europa.

💓 Gekoppeld aan Thankful Thursday bij ‘It’s a small town life en Skywatch Friday

26 opmerkingen:

  1. Wow! You got some amazing photographs, thank you for sharing them.
    So pleased the burgers were not burnt, and everyone is home safe and sound :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful photos and I have to admit that I love a good storm. Glad all is well and the burgers didn't burn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That sure looks like a tornado in that last photo with the windmill, but it is going sideways and not toward the ground. Those were some amazing photos, and that rainbow was spectacular! So glad all is well and no harm was done to home or burgers! Blessings!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aritha these photos are simply amazing. I have never seen a rainbow captured that brilliantly before. Hope you are safe in this storm. Take care and God Bless.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Aritha,
    Móóie regenboog!
    Storm Louis heeft nog stormkracht in Nederland als ik dit schrijf.
    Hopelijk is het niet tot rampen gekomen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What amazing cloud formations and light. So glad you got the photos. And so glad the burgers didn't burn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het was werkelijk heel erg bijzonder en de naam alleen al zal mij nog lang heugen! Aan Hem alle eer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful photos. The rainbow and the sky is very pretty. It rains here today too. Everything is better than snow at this time of the year.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier in de Achterhoek was ook zo'n schiterende regenboog. Echt magisch, die kleurtjes aan de hemel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Aritha.

    Mooie foto's.
    Mooi die regenboog.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Love your rainbow and the dramatic sky captures! Beautiful photos. I am glad your burgers did not burn. Take care, have a great weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie wolkenfoto's, je ziet echt dat de storm zich aan het opbouwen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Such beautiful dramatic skies! Glad your hamburgers survived! :) Hope there is little damage from this storm.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I slept through the storm. Lucky me! :-) There's a pot of gold at the end of the rainbow ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I came for the rainbow and stayed for the storm pictures - that was a strong storm. Your storm pictures are amazing - what a nasty looking sky. I read online that there was "minimal" damage in your country and learned about the code yellow and code orange designations you use.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, gorious! No disrespect to your son, but glad you spotted the rainbow!😉

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We also had the storm Louis here. The wind was strong but it did not last long. You captured beautiful skies! Catherine from france

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow what a beautiful rainbow!! Some really threatening looking clouds. Great captures.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Burgers and rainbow!!!

    Visiting from Skywatch Friday group.

    Worth a Thousand Words

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful photos...and so nice to read that everyone was home safe and sound!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Thanks for your comment.
    I am impressed by the sky photos, they remind me so much of the photos I took.
    in Skywatch.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fabulous photos! The rainbow and your dramatic skies are gorgeous. I hope everyone was okay also. Storms can be very scary.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige foto's weer, Aritha!
    Beauty in the Storm ...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Glad that everyone was safe and dry. Your photos are beautiful! Storms always seem to bring some beauty with them. Thank you for linking up.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥