maandag 26 februari 2024

Koffie en Kiekjes aan de Waterkant

Koffie! Ik zat aan de waterkant op een grote basaltblok en nam een slok uit mijn thermosfles. Aan de overkant fietste een vrouw voorbij. Een Hollandser beeld kan bijna niet... gauw vastleggen! Daarna renden er een paar de harlopers voorbij, ik hoorde hun voetstappen niet want het de wind blies zo luid in mijn oren.

Meerkoetje
Een paar meerkoeten zwommen tegen de stroom in. Eentje zette ik er op de foto om te proberen of ik zijn rode oog kon spotten. Niet gelukt maar wat een mooi beestje is het.





Koffie bij kanaal
Ik hou er van om bij het kanaal koffie te drinken en koek te eten. Vooral in het weekend is er altijd wat leuks te zien.

Op het water
Ik zag iemand met supskills en ze peddelde zo soepel over het water dat ik ook nu weer mijn camaera pakte. "Ik kan niet naar je kijken hoor!" riep ze vanaf haar supboard. Dat hoefde ook niet... stel je voor dat ze haar hoofd zou stoten tegen de lage brug.


Ik dronk mijn koffie verder op en genoot van het zonnetje. 

Als ik jonger was..
Ik bedacht dat als ik jonger was - onder de 50 -  dat ik dan misschien wel zou willen leren suppen. Nu niet meer. Ik ben zo blij dat ik wandel en ik word gelukkig van plaatjes schieten. Meer heb echt ik niet nodig... 




Een uur of twee eruit is goed voor een mens. 

Video vanaf het water
Hieronder deel ik een video van hoe de omgeving van de Binnenveldese Hooilanden -  ons prachtige natuurgebied - eruit ziet vanaf een supboard. 

Veel kijkplezier!


🏄‍♂️đŸš¶‍♀️🎬 Suppen, wandelen of ontspannen met een filmpje? Wat past het best bij jou?

17 opmerkingen:

  1. Walking. I am looking forward to walking with my son tomorrow.

    Thanks for sharing the lovely post and photos with us!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Definitely walking, with camera in hand, like you! I don't cycle as I've had too much back/neck surgery and the fear of falling off a bike is very real. I never was very good at it in the first place! LOL. Sometimes walking can be just as dangerous...I tend to trip or not watch where I am going and could easily fall just by walking, but I would hope the fall wouldn't be as great as if from a bike. I love seeing your photos. You have such interesting things to look at there! Thank you for sharing it with us. Hope you have a lovely week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Mooie waterkant kiekjes! Lekker met koffie en koek en genieten van de actie om je heen, dat is erg mooi.
    Vandaag heb ik gewandeld, met mijn rolstoel die ik als rollator gebruik voor stabiliteit. Ben flink wat hellingen op en af gegaan, goed om de spieren op te bouwen. Woog zondag weer 45 kg, dus weer 6 ons aangekomen sinds mijn bronchitis. De zon scheen en het was 25°C. Morgen 27°C!
    Had nog nooit van suppen gehoord maar ja, hier zijn ook geen kanalen...
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello,
    Great action photos, I enjoy walking. It looks like a pretty spot for your walk. Beautiful photos.
    Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat suppen zou ik ook graag gedaan hebben maar ben er ook te oud voor.
    Je foto's zijn ook prachtig van kleur.
    Wij kijken op hoge bomen en zien een paartje eksters een nest bouwen, maar sinds een paar dagen halen ze er weer takken uit en vliegen er mee weg, kennelijk bevalt de plek niet en zijn ze aan het verhuizen. Bijzonder vinden we dat, geen idee dat vogels dat doen aan hergebruik

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke fotos. Je hebt toch een meerkoetje op de foto. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Good morning from Washington State, Aritha. I am definitely at the age where walking is the only sport I'll be involved in. I'm thankful to God that I can still walk a fair distance especially on trips to the U.K. It is always fun to take a camera or use the phone camera on walks. You have a nice place to enjoy watching people and ducks! Hope the end of February treats you well.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hacer ejercicio, es bastante aconsejable, para la salud. Ya sea en bicicleta, remando o simplemente caminando, es muy bueno para estar en buena forma fĂ­sica. El simple hecho de tomar fotografĂ­as, te hace caminar bastante.
    Muy buenas las imĂĄgenes de tu reportaje y el vĂ­deo que has puesto, como broche final.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wandelen is het voor mij. Ik loop ook naar mijn werk, 's ochtends nog even genieten van het buitenzijn en 's avonds even het werkhoofd leeg maken zodat ik weer ontspannen thuis kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. A lovely post with wonderful photos. Haven't done paddle boarding but I enjoy kayaking.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I would love to try this. These days it is movies!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thank you for these lovely photographs.
    It's good to spend some time outside isn't it.
    Our daughter-in-law and grand-daughter enjoy paddle boarding in the summer.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Walking is my preferred form of exercise. I wouldn't mind trying a paddleboard one day, even though I'm well over 50. I'm looking forward to beginning gardening and that's good exercise, too. You captured some lovely scenes during your coffee and cake time by the canal.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn om even met je mee te kijken. Je kunt op deze manier heel wat aanspraak hebben. Het liefst wandelen voor mij, dan raak ik echt ontspannen. Suppen heb ik wel eens gedaan, voel me er niet heel relaxt bij, maar het is wel leuk om te doen. Wel als het mooi weer is hoor. Niet zoals op je foto of in het filmpje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk en ja wandelen doe ik ook graag maar ook de fiets straks mooi weer wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gezellig blogje, alsof ik naast je zat! Nu gauw koffie zetten:)
    Fietsen, wandelen, rennen, zwemmen, het heeft allemaal wel wat! En foto's maken zéker!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Als het zulk weer is als nu dan wil ik graag wandelen! Of ongestoord een boek lezen in het zonnetje, achter het raam.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥