maandag 22 juli 2024

Happy Maandag

👉 Vandaag doe ik weer mee met het dagboek van Sandra en tussendoor deel ik wat plaatjes van mijn ochtendwandeling.

De foto hier onder maakte ik omdat er in de verte mensen op mijn pad stonden. Met de lens kon ik ze wat dichterbij halen. Wat deden ze?

 

👉 Ik weet niet wat ze precies deden maar ik heb een vermoeden. Aan het eind van de blog laat ik het zien.

---

Het weer
Maandag: zonnig begin, later stapelwolken. Droog met 21-24 graden. Dinsdag buien met onweer, later opklaringen. Daarna droog, zonnig en 20-25 graden.

🌞 Fijn zomerweer, ja!


Waar kijk je het meest naar uit deze week
Naar koffiemomentjes met Jaap (misschien wat uitjes samen), m'n schrijftijd 😍, en nog wel meer. Ik krijg ook weer zin om te wandelen

Waar ben je op dit moment
Ik schrijf deze blog vanuit huis en zit aan de grote tafel.

Ik denk na over
Op mijn koelkast hangt een scheurkalenderblaadje met deze quote:

Stap uit je gedachten. Als je jezelf een groot deel van je leven je verstopt in je gedachten, mis je veel mooie dingen die het leven te bieden heeft. je bent niet je gedachten. Het is belangrijk om uit je hoofd te stappen en in het huidige moment te leven.

Wat was het hoogtepunt van vorige week
Sociale dingetjes: kletsen met mijn man, vriendin die even kwam voordat ze een paar dagen weg ging, appjes van kids.

Op het menu
Hartige taart met gerookte spekjes, caesarssalade met kipschnitzel en ei en gestoomde aardappeltjes, Hollandse wraps met kip, tortellini ham & kaas.

Wat staat er op je weekprogramma
Een mooi mix van huishouden, schrijfwerk, buiten-zijn en aandacht geven aan mensen in mijn binnenste kring. Mijn man heeft een paar vrije dagen, dus wie weet gaan we samen wat leuks doen.

💙 Het is nog een beetje vakantie voor ons


Welke kleine dingen maken jouw dag een beetje beter als je je wat minder voelt?
Fotootjes maken. Niet alleen van de natuur maar ook van simpele dingen thuis

Welk boek of artikel/blog wil je deze week graag lezen?
Ik lees een boek dat me interesseert; het gaat over de natuur in Israël en wat voor rol die natuur in de Bijbel speelt. Denk aan dingen als de nachtmist, morgenwolken, de oranjeboom (sinasappelboom).

📖 Ik hou van zulke boeken (dit boek is ooit van mijn vader geweest). O en ik kom er nu pas achter dat het boek meer dna 100 jaar oud is.


Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Zelfde als ik eerder schreef: stap uit je gedachten en leef in het nu.

In mijn knutselmand
Ik ben nog steeds bezig met de diamondpainting van het grappig wasbeertje. Het heeft natuurlijke kleuren en ik ben er vanaf de herfstvakantie mee bezig. 

Tussendoor deed ik andere diamond-werkjes.


Deze 3 blogs lees ik regelmatig:
Hoe voel ik me
Blij met het wonder van het gewone. Tevreden ook wel.

Mijn simpele genoegens
Bloemen fotograferen en kijken wat voor bloemen het zijn



Gele bloemen
De gele bloemen hierboven zijn een soort van Jakobskruid. Vernoemd naar Jacobus, één van de twaalf apostelen. Zijn eigenlijk naam was niet Jacobus maar Ja'akov.

Vensterbankgeluk en tuinlessen
Ik kreeg tomatenplanten van zoon H. en zijn vriendin R. Nu zie ik aan één van de planten een bloem, dus ik denk dat er een tomaat komt. Gisteren knakte de steel van de plant, tijdens een regenbui.

Ik hoop dat mijn plant het redt.


Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
De reuzenpanda Wu Wen van Ouwehands Dierenpark is vrijdag bevallen. Dat vond ik mooie nieuws. Ik zou de panda graag een keer in het echt willen zien.

Hoe heb je jezelf beloond?
Ik stopte met internetgebruik na 21:00. Beloning: meer tijd voor andere dingen, betere slaap. In de vakante echter beloon ik me met extra internettijd, haha. 


Heeft iets kleins of alledaags je dagen opgefleurd?
Ja, positieve dingen die mijn man tegen me zei, de lelies in de voortuin die opengingen, zoon R. en het leuke gesprekje dat we hadden, de blauwe lucht, de regen en nu ik nadenk waren er nog veel meer kleine dingen die me blij maakten. Zelfs de vakantie-foto's van anderen bekijken via hun whats-app status.

Good words are worth much, and cost little

Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Ik merk toch echt dat ik niet zoveel muziek luister. Ik raak gauw overprikkeld. Maar toen ik deze week een wat neerslachtig moment had, heb ik Nederland Zingt opgezocht en aangezet. 

Bijbelachtig iets
Ik begon een nieuw leesplan: Lift Your Head Up


Waar keken ze naar?
Oké, en nu ben ik bijna aan het einde van mijn blog. Waar keken die mensen met hun verrekijkers naar (foto 1). Keken ze naar mij... of zagen ze iets boven mij?

Er vlogen vogels in de lucht maar één gans leek niet mee te kunnen komen. Ik maakte er een foto van. Klik op het plaatje met de eenzame vogel, om het te vergroten: er is iets mis met zijn vleugel

1. de kleine groep (meters vooruit)
2. de vechter



😀 Dus volgens mij keken ze naar de volgels in de lucht en gelukkig niet naar mij.

♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

13 opmerkingen:

  1. My guess was looking a birds. :)
    Beautiful photos and nice to read your answers to the questions.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice questions and answers. I just started to read as I listen to music. I really enjoy Ludovico Einaudi and his piano playing, it so soothing to hear even when reading. Have a wonderful week.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I always enjoy your posts so much, and love the photos of nature around you. Those are the things I love to photograph as well. God's beautiful creation and the unique things I see in His world. I also love old books, especially ones that belonged to people I love. Wonderful thoughts today. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for another lovely post. A small/mundane thing that has brightened my day is having all my children together yesterday for the first time since our trip. It can be wild (there are 13 of us with in-laws and grandchildren), but so wonderful.
    I love old books, working in my garden, and reading/sewing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely images and post. I like that quote! The flowers are beautiful, always a joy! Pretty sky captures.
    I am guessing the people were birdwatching. I am looking forward to visiting our grandchildren tomorrow. Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een boek dat ik van mijn vader heb is nog niet zo oud, is van A den Doolaard en nu ik even nakijk hoe de titel precies is zie ik dat de schrijver dit jaar 100 zou zijn geworden.
    Gaat over de oorlog in Walcheren dat al in het begin vd oorlog dijkdoorbraken had en daarna de dichting van al dei gaten. Heel speciaal vond ik te lezen wat er allemaal gebruikt is om de ondergrond/bodem vd dijken te leggen, er was natuurlijk niet heel veel beschikbaar en er werd heel veel geimproviseerd ter plekke. En er was constant eb en vloed waardoor er weer veel wegspoelde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am sure they were not looking at you. They only had to keep walking to see you without binoculars.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke fotos. Mooie bloemen, je ziet er dit jaar niet veel. Mijn internet gaat automatisch om 21.00 uur uit, al jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad, práchtige foto's. Zoals ik van jouw gewend ben... Jouw mooiste quote vond ik: Blij zijn met het wonder van het gewone. Wanneer je zo kan leven ben je een tevreden mens, Aritha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello my Friend! I'm guessing they are birdwatchers? I pray to have grandkiddos to spoil one day. Beautiful pics of the flowers. Summer is still sharing her loveliness. :) Blessings on your week. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lovely flowers and my internet never turns off!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie blog om te lezen en de foto's zijn prachtig! Ook de quote is echt goed. Voor mij ook zeker een aandachtspunt. En heel leuk dat je regelmatig op mijn blog leest :). Dat doet mij heel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke blog! Ik lees nu 'Onder de magnolia' van T. I. Lowe. Echt een mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥