maandag 19 augustus 2024

Happy Gewone Maandag

 đŸ‘‰ Vandaag gebruik ik wat vragen uit het dagboek van Sandra en tussendoor deel ik zomaar plaatjes van vorige week.

De collage hieronder maakte ik vandaag: dit zag ik allemaal tijdens mijn zomerse boswandeling in de ochtend.

1. Waar kijk je het meest naar uit deze week?

Rust en Regelmaat

2. Waar ben je op dit moment?

Aan de grote tafel

3. Ik denk na over...

Wat ik typ en of ik niet steeds dezelfde dingen schrijf. Daarom plaats ik ook niet iedere maandag een Happy Maandag Blog. Zoveel wat ik schrijf lijkt op elkaar.

4. Wat was het hoogtepunt van vorige week?

Verjaardag van mijn man en dat we samen naar de koffie gingen drinken ergens. En dahlia's plukken samen: ik sneed de bloemen af en hij droeg ze. Hierboven zie je het gebak dat mijn man koos. Het heet: verrassingsplankje. Verderop in mijn blog deel ik nog wat foto's van dit uitje: de bloemen, de moestuin met ik in het midden met mijn bloemen, etc.

5. Op het menu?

Vandaag Kip Tandori, morgen waarschijnlijk wraps, en ook een keer groente met aardappels en kibbeling, tortellini met spekjes en 4-kazensaus. Meer dan de helft  bevat voor mij te veel histamine. 

Ik ben helemaal into witte koolrabi met zoete aardappel (deze week). Vaak kook ik apart; ik vermijd koken uit pakjes vanwege het hoge histaminegehalte. Mijn man daarentegen? Die geniet lekker van zijn Kip Tandoori of Risotto uit een pakje van Knorr. Of de Tortelline en met spekjes en kaas. Zo heeft iedereen zijn eigen feestje op het bord!

6. Wat staat er op je weekprogramma?

Mijn geweldig mix van huis, tuin en schrijf-dingen. Plus 3 wandelingen, mezelf te resetten. Een week om aan normaal ritme te wennen. 

Let Walking Be Your Reset Button Because Control-Alt-Delete doesn’t work in the real world. Adrian S. Potter

7. Welk boek of artikel/blog wil je deze week graag lezen?

Er komen 2 engelstalige boeken aan. Ik moet nog Ă©Ă©n nachtje wachten. Verder heb ik nog wat artikelen gekregen, die ik door wil lezen. Eentje komt er uit het magazine iCreate en gaat er over hoe je een promptkampioen kan worden. Vind ik leuk!

8. Als ik terugkijk op de afgelopen week, wat zeg ik dan tegen mezelf? 

"Wat veel gouden momenten zeg!"

9. Deze 3 blogs lees ik regelmatig?

Het lukte niet vorige week. Deze week kijkt ik in mijn sidebar. Daar staan de blogs die ik graag lees en ik kijk gewoon wat er lukt.  



10. Hoe voel ik me?

Dat is per dag verschillend, gelinkt aan mijn nacht en niveau van stress level. Vandaag een goede dag.

11. Mijn simpele genoegen?

Koffie met warme melk.

12. Heeft iets kleins of alledaags je dagen opgefleurd?

De combinatie zon en nevel (en koe)

13. Bijbelachtig iets?

When I put down my phone and pick up my Bibl, I discover again that God's Word is always fresh. Wendy Speake

 14. Vensterbankgeluk en tuinlessen?

Het heeft vorige week een paar keer flink geregend en daardoor kon ik een paar planten buiten zetten en van de regen laten genieten. Ze vonden het heerlijk zeiden ze.

15: In mijn knutselmand

Ik heb nieuwe diamondpaintings gekocht, via mijn zoon en die leg ik weg voor de donkere maanden. Eentje laat ik er zien, die ga ik het maken als ik "Augustus" klaar heb. 

16. Wat zie ik als ik naar buiten kijk?

Twee witte auto's, die geparkeerd staan en buurtkinderen; ze doen tikkertje. dat is het fijne van de zomer: dat je buiten kan spelen.

Ik herinner me dat ik dat zelf deed als kind. Pas als de lantaarnpalen aangingen moest ik naar binnen om naar bed te gaan. Wat een heerlijke zomervakanties waren dat.

17. Iets bijzonders wat betreft het weer in Nederland?

Vanavond een heldere lucht met wat sluierbewolking, perfect voor het bewonderen van de ‘supermaan’ die om 21.15 uur opkomt! 🌕✨

Ik deel een foto van de maan, die mijn zoon gisteren appte. Kijk hoe mooi, er ging net een schip door de sluis heen

18. Iets van je camera

Ik heb een glimmende verjaardagsballon opgehangen aan de waslijn om te proberen of het de jonge eksters en de kraaien wegjaagt. Ja, het helpt.

Er komen steeds meer bosvogels naar het dorp. Kraaien zijn mooi maar niet als ze zo zitten te schreeuwen om zes uur in de morgen. En houtduiven kunnen er ook wat van. Die beginnen ook vroeg, voordat de zon op is.

19. Van mijn scheurkalender?

 Je gedachten zijn  als een  stuurwiel. Pas op waar je ze naartoe stuurt.

--- 

♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.


Doe ook mee met de Huisvlijt Linkparty

12 opmerkingen:

  1. Hello,
    I enjoyed your post. Happy belated birthday to your hubby! I love the photo of the sun, fog and cow!
    I try to do take a nature walk daily, weather permitting. Your first mosaic is pretty. Take care, enjoy your day and have a great week ahead!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Happy Birthday to your hubby! He could've joined our happy August birthdays and anniversaries celebration this past weekend with our extended family. August seems to be a big month for both! His cake and that berry concoction look so good! And I love your collages and flowers, etc. That coffee mug with the flowers on it is beautiful! How delightful! What questions did I like? 12. Has something small or mundane brightened up your day? I wrote about it in my blog this morning. The skies at sunrise, and the full moon here last night...same as yours. The morning sounds this morning as I was enjoying the sunrise...the birds were calling, and pond was serene and peaceful. The Secret Memorial Garden was calling to me, but it is really too warm and humid right now to go sit there. I enjoyed reading your answers to all of your questions. Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Nog hartelijk gefeliciteerd, met je man's verjaardag!
    Dat zag er aantrekkelijk uit dat verrassingsplankje. Zou mijn Pieter ook van hebben genoten.
    Die foto van zon, nevel en koe vind ik zĂł mooi!
    Natuurlijk ook de supermaan van je zoon's camera.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful collage pictures. Happy birthday to your husband - the surprise dessert board sure looks good. Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I also feel like I write about the same things, but such is life! Happy birthday to your spouse!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Aritha,
    Belated Happy Birthday to your husband. His surprise desserts look delicious. Your son's photo of the lock and the moon is beautiful. I think writing about the daily things of life is what I enjoy most about reading blogs. I see how others around the world live and how similar we all are, yet with unique differences that add interest to life. Have a wonderful week.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I too feel like a blog about the same things. I guess many of us feel that way.
    Enjoyed reading all your answers and seeing the beautiful photos. Love the collage.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The photo is quite stunning. And I like how you find joy throughout your day.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Really enjoyed reading your post! Happy belated Birthday to your husband, his cake choice looks perfect! Love the coneflowers, around here most of them are already spent (I think the heat this summer took a lot of flowers that should still be blooming out early). So many great photos in your blog, makes me want to pick up my camera :) Can't wait to see the new diamond painting. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Happy Belated Birthday to your dear husband!
    My favorite weekly mix is that of Home, Writing, and Walks.
    My simplest pleasure is like yours: coffee with hot milk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi de collage gemaakt. En ook mooi blog met al je overdenkingen en zo meer. Mij is nummer 1 wel wat ik zal wilgen navolgen maar meestal wat ik dan zal willen gebeurd dan toch weer niet. Alle dagen van de week zijn altijd gevuld hier. Want zo lang het weer goed is en et wandelen wat gaat ,dan ga ik de natuur in. Of doe eens andere bezoekjes om zo het wenslijstje af te maken van mijn man die we toen nog samen zouden doen. En met de kracht en steun van de Heer lukt het mij ondanks dat de benenwagen weer zoveel panne ondervindt. Tja de mobiliteit gaat achteruit in rap tempo nu maar toch zet ik mijn beste beentje voor. En mijn maatje rolli helpt mij ook soms maar die kan niet altijd mee en dan heb ik mijn andere maatje Sticky walk bij me. een boomstok die mijn man eens had gemaakt . Het lijstje slinkt en dat is mijn doel. Daarbij geeft het ook plezier. Die diamond painting die je liet zien spreekt voor mij. Geen uitleg nodig waarom. In avond geen internet voor mij want dan laat ik mijn gedachten reizen. En zo kom ik van een woelig vaarwater weer in een rustige rivier terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a lovely way to share your week! Your summer walk sounds enchanting, and the collage you made must be beautiful. It’s great to see you balancing rest, regularity, and creative pursuits.

    I can relate to your thoughts on repetitive writing—sometimes it’s hard to avoid feeling like you’re circling the same themes. And how wonderful that you could celebrate your husband’s birthday with a coffee outing and dahlia picking! The “surprise board” sounds intriguing and delicious.

    Your menu sounds both vibrant and tailored to your needs. It’s nice to see you accommodating both your preferences and your husband’s, making mealtimes enjoyable for both of you.

    I hope your week brings lots of productive and joyful moments. Enjoy your books and articles, and here’s to many more golden moments ahead!

    Read my new blog post: Best Ways to Style Pink Shorts for Chic Spring/Summer Look Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥