maandag 12 augustus 2024

Zomer 2024: Heide in Bloei

Vanmorgen was ik vroeg wakker. Ik besloot een wandeling te maken naar de hei en werd beloond met een adembenemend uitzicht. De zon kwam net over de bomen  heen en zette de hei in een prachtige gloed. 

🌾💜 Soms zijn de simpelste ochtendwandelingen de meest mooie.



Translation of the Dutch words on the image above: Early morning trip to the heath. I could spend the whole day looking at the heath—it's so beautiful now.

Heide-foto's voor jou
Ik heb wat foto's gemaakt om de bloeiende hei vast te leggen en die wil ik graag met jullie delen.

Wat de vrouwen zeiden
Er wandelden twee vrouwen voorbij op het zandpad en ik hoorde hen zoiets zeggen als: de hei staat niet helemaal in bloei. Nou, echt wel hoor, alleen ze liepen (nog) in de schaduw en dan zie je niet hoe vol en mooi de kleur is.






Dauw op heidebloemen
Ik vond het ook leuk, dat er takjes waren met dauw op de bloemen. Met mijn mobiel maakte er een paar foto's van. Eentje is prima gelukt, die deel ik hieronder. Ook een foto van het heideveld zelf.

Kleurverschil smartphone en grote camera
En zo zie je gelijk ook het kleurverschil. tussen mijn grote camera en mijn smartphone. Totaal anders maar allebei mooi. Voor welke foto's ga jij?



Smartphones zijn net als die vriend die je foto meteen oppimpt met filters en zegt: "Kijk hoe geweldig je eruitziet!" terwijl grotere camera's meer zoiets hebben van: "HĂ©, ik geef je de rauwe werkelijkheid, maar jij mag het zelf mooi maken.

Wiebelige Heide Video


🌾💜 Echt genieten nu de heide bloeit. Ik hou van die roze en paarse tinten. Jij?

10 opmerkingen:

  1. I thoroughly enjoyed the photos and video. Wonderful to be out in nature!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Ja, héél mooi die bloeiende heide!
    Papa had in Horst Limburg een enorme tuin met allerlei heidesoorten en een vijver met bruggetje.
    Er zijn heel wat bruidsfoto's gemaakt—op verzoek en altijd toegestaan pro deo.
    Ook de bijen die er op af komen zijn zo mooi.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely heather video!
    (From the back the two women look like girls)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fabulous photos. I agree about the morning walk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The flowers are so beautiful! And I love your description of the smartphone photos. Ha, that's exactly how it feels. Hope you have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie fotos. Wij zijn ook geweest in Zeeland, waar je niet ver moet lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The heather is beautiful, lovely photos and a great video! Take care, enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf zeg! Ik vind de foto's met jouw mobiel gemaakt beslist niet minder mooi hoor ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zag onderweg onlangs toen ik met de Valys taxi naar Garderen ging ook daar de heide langs de bermen mooi in bloei staan. Dat is weleens anders geweest. Wellicht dat de heidehaantjes die er toen veel waren en alles stuk hadden gemaakt nu ergens anders zijn. Ik zie dan ook graag de mooie kleuren. En jij maakte er prachtige foto's van. Vele kijken niet echt als ze wandelen gaan. Zien de verte en niet de schoonheid die dan zo dichtbij is.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥