zondag 28 juli 2024

Happy Gewone Dinsdag

👉 Vandaag doe ik weer mee met het dagboek van Sandra en tussendoor deel ik wat plaatjes van  onze heidewandeling.


Het weer
Vandaag warm. Komende nacht krijgen we wat buien en koelt het af naar normale temperaturen voor begin augustus. Daarna volgen een paar wisselvallige dagen. Tegen het einde van het weekend kan het weer zeer warm worden.

🌞 Augustus is een maand met 2 verjaardagen voor ons gezin

Waar kijk je het meest naar uit deze week
Naar koffiemomentjes met Jaap, m'n schrijftijd. Ik wil nog een eindje fietsen om de reuze berenklauw te fotograferen, op het platteland ergens.

Waar ben je op dit moment
Aan tafel in de woonkamer. Daar heb ik altijd de beste zithouding al heb ik een neiging naar links, haha.


Ik denk na over
Wanneer komt de grote aanval van Iran via Hezbollah? 

Wat was het hoogtepunt van vorige week
Een collage van vorige week. Voor mij zijn alle kleine mooie dingen hoogtepunten
  1. Wandeling op maandag: ik zag vlinders op paarse bloemen
  2. Ik stuurde een leuke foto van mini-me in een groeps app van mijn broes en zussen. 
  3. Nieuwe foto's van sponsor-kids. Wat zijn ze gegroeid.
  4. Een avondfoto. Als het donker was beginnen de ogen van dit gele mannetje te schijnen
  5. Mijn tomaten groeien!
  6. Nog een wandeling, was het op donderdaag? Ik zag mooie varens. 
  7. Ja, dochter en schoonzoon zijn weer veilig tuis gekomen uit Griekenland
  8. Ik ging af en toe even zitten om te diamondpainten
  9. De was. Het is een feestje om de was op te hangen
 

Op het menu
Vandaag hartige taart uit de oven, morgen pasta, donderdag restjes, misschien nog een keertje patat met mayonaisse.

Wat staat er op je weekprogramma
Het is nog een beetje vakantie voor mij. Dus ja, wat zal ik zeggen? Maandag gingen mijn man en ik samen wandelen. Gaaf toch, op maandagmorgen... voordat het warm werd. De hei rook zo lekker zoet maar kijk naar de foto hieronder. 

😂 Sommige paden waren nog steeds ondergelopen (en dit is nog wel een rolstoelpad).  


Welk boek of artikel/blog wil je deze week graag lezen?
Mijn man appte me een artikel over wat de regen met de bomen in Nederland doet. Dat wil ik lezen. Hieronder een korte samenvatting: 

Door de overvloedige regenval van de afgelopen zes maanden is het grondwaterpeil fors gestegen. In sommige gebieden staan bossen zelfs deels onder water. Dit zorgt ervoor dat de wortels van bomen geen zuurstof krijgen, waardoor ze dreigen te verstikken. "Zonder zuurstof kunnen de wortels geen water opnemen en geen voedingsstoffen naar de bladeren vervoeren," aldus Gerard Koopmans.

Hieronder zie je de bomen met hun voetjes in het water (en hun verwelkende bladeren)


Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Alleen een complimentje: het is goed zo.

“I am not bound to win, but I am bound to be true. I am not bound to succeed, but I am bound to live up to what light I have.” Abraham Lincoln

In mijn knutselmand
Een augsutus-diamondpainting. Ik ga er bijna aan beginnen. Deze vind ik erg leuken vrolijk om te zien en daarom maak ik maar gauw die ander af. Nog een paar steentjes


Deze 3 blogs lees ik regelmatig
Even wat minder maar komt wel weer. Ik probeer wel de blogs te lezen van degenen die op mijn blogs reageren.

Hoe voel ik me
Blij dat het koeler gaat worden. Blij dat de hei bloeit, blij dat ik steeds beter nee leer zeggen en ik vond dit ook wel leuk om te doen: toch maar door het water heen. Mijn schoenen waren gelukkig in een halve dag weer droog.


Mijn simpele genoegen
Deze blog schrijven

Vensterbankgeluk en tuinlessen
Jaaaa, die tomaatjes hĂš (zie collage)


Heeft iets kleins of alledaags je dagen opgefleurd?
Ik kan de kleine dingetjes niet tellen. Het zijn er teveel. Dankbaar.

Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Mijn man draaide zijn lievelingsmuziek in de auto. Ik hou eigenlijk niet van melancholiek muziek maar tot mijn verrassing genoot ik er van. Kan je muzieksmaak veranderen?

Bijbelachtig iets
Goed nieuws voor Israël
Jesaja 46:3 Luister naar Mij, huis van Jakob, en heel het overblijfsel van het huis van IsraĂ«l, u, die door Mij gedragen bent vanaf de moederschoot, gedragen vanaf de baarmoeder. Tot uw ouderdom toe zal Ik Dezelfde zijn, ja, tot uw grijsheid toe zal Ík u dragen; Ik heb het gedaan en Ík zal u opnemen, Ík zal dragen en redden. Denk aan de dingen van vroeger, van oude tijden af, dat Ik God ben en niemand anders. Ik ben God, en er is er geen als Ik, Die vanaf het begin verkondigt wat het einde zal zijn, van oudsher de dingen die nog niet plaatsgevonden hebben; Die zegt: Mijn raadsbesluit houdt stand en Ik zal al Mijn welbehagen doen; Ik breng Mijn gerechtigheid nabij, zij zal niet ver zijn en Mijn heil zal niet uitblijven, maar Ik zal heil geven in Sion, aan IsraĂ«l Mijn luister.

 


Van mijn scheurkalender

Als je teveel nadenkt, bestaat de kans dat je een probleem crĂ«rt dat er in de eerste nstantie helemaal niet was. 

♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

8 opmerkingen:

  1. I enjoyed walking with you on your path, and even getting our feet wet. I've been getting my feet wet a lot lately too because we have had so much rain. We just survived Hurricane Debby. Thankfully here where we live we are farther north and more inland than where it did the most damage. We are thankful for where we are, but sorry for those who are enduring floods and much damage to their homes. Today now the sun is shining again and things are nice and green. Our pond is full and we are thankful. I loved your collage and all the photos. Is that heather in the fields? It is so lovely. We don't have heather like that here. Something small or mundane that has brightened my day? Butterflies. I shared one today and another a couple of days ago. They are so lovely and free. I consider them gifts from God to brighten my day...because they truly did that!
    Hope you have a lovely rest of your week and holiday!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, dat gele mannetje is bij ons groen, alleen geloof ik dat zijn ogen uitgewerkt zijn.
    Mooie kleuren, die nieuwe diamond, ben je er al aan begonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Aritha.

    Mooie foto's.
    Mooi die heide.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige fotos. Ik hou van heide, zo mooi van kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aritha, This is such a cool thing to post answers to questions. I love it. 😊 May have to steal it for John’s Island. 😊 Here is my reply to your challenge: How do I feel … I feel happy after reading this in your blog: “If you think too much, you may create a problem that wasn't there in the first place.” 😊 Best regards to you and yours from Seattle! John

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke blog! En hele mooie foto's

    Heeft iets alledaags je dagen opgefleurd?
    Ik heb op Instagram een boekreview gezet van het boek "Sorry dat ik je wakker bel" geschreven door Marlies Koers. Marlies heeft onder mijn bericht een hele leuke reactie geschreven. Dat vond ik zo leuk, dat ik er gewoon tranen in mijn ogen van kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello Aritha,
    I hope the flooding subsides so that the trees can have their oxygen once again.

    What's on my weekly schedule? Gardening, getting ready for house guests, cleaning, spending time with my husband.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥