donderdag 15 april 2021

PINETUM DE DENNENHORST



Na mijn huishoudelijke klusjes fietste ik naar Het pinetum de Dennenhorst. Dat is een naaldbomen bostuin van circa 6 hectare in Lunteren. In de winter was ik daar mijn zus geweest. Nu liep ik daar in mijn eentje te dwalen.

Het was zo mooi!


Ik beken het: ik ken lang niet al de bomen en gebruik een app om de namen te zoeken. Er stonden ook veel bordjes bij de bomen. Hoe oud ze waren. Nou, er waren heel erg oude bomen bij. Zoals de reus hieronder.

Hij past niet eens op de foto 😀

 


Ik heb er ook eventjes gezeten met mijn dagboek. Gewoon om op te schrijven wat ik zag en hoorde. De vogelgeluiden, de wind door de boomtoppen. De geur. De rust. 




De bloemen hierboven waren de enige die ik er zag. Het krentenboompje stond wel al  bijna in bloei evenals de azalea. Maar de rhododendron bloeiden echt! Wat een feestje.

  • Heb jij wel eens een pinetum bezocht?

10 opmerkingen:

  1. Those huge old trees are amazing - just think of all the history that has happened around them while they sit there growing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook in Vorden is een Pinetum.. De Belten genaamd.
    Ooit eens geweest en de moeite waard, de hele buurt is daar een bezoek waard.

    Hoe en of ze open zijn weet ik even niet, maar google er maar eens op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful photos and I LOVE the fact that you took time to work in your journal, while there.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh so lovely. sitting in the presence of these massive trees must be awesome.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Aritha.

    Wat mooi is het daar.
    Mooie foto's heb je kunnen maken.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Aritha- Very nice of you to show us the Forest there in the Netherlands. Thanks. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk uitje zo Aritha.
    Helemaal tot rust komen, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely post and beautiful photos. Hope all is well with you and the family. Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Aritha,

    Wat een prachtig gebied. Heerlijk om hier in je eentje te lopen en de geluiden van het bos, maar ook de stilte te horen. Daar moet ik ook eens heen gaan als ik weer op de Veluwe ben.
    Schitterend hĂš, zo'n oude boom. Ik vind je eerste foto's erg mooi en daarmee wil ik je andere foto's zeker niet te kort doen.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥