zaterdag 8 oktober 2022

Goedemorgen zon!

Mijn telefoon staat vol met foto's. Ik had Strava nodig heb om de datum van mijn allereerste vroege herfstwandeling op te zoeken.

21 september (07:25) Een "o wat mooi" wandeling. Met koffie om (bibber) mijn koude handen op te warmen.



Naar de Groene Grens
Ik fietste naar de Groene Grens en zag onderweg al hoe mooi het was. Melkwitte mistflarden hingen boven de weilanden. Dat wordt een feestje, dacht ik. Dat werd het. Ik zal een paar foto's delen uit mijn serie van die ochtend.

Ze zon komt (bijna) op 
Het morgenrood gloort op de volgende twee foto's. Maar het is nog mistig. Zou het licht het winnen van de duisternis? Was de zon sterk genoeg om door de nevels heen te breken? Ik was benieuwd.



Spinnenweb en wilde peen
De hemel werd steeds warmer rood. De kleine druppels aan de grassprieten begonnen te glanzen. Hieronder een spinnenweb met allemaal druppeltjes. En wilde peen. Ik heb een tijdje staan kijken zonder me te verroeren. Boven mijn hoofd klonk het geroep van ganzen.

De zon brak door.



Daar sta je je dan te vergapen aan al dat moois. Gouden moment in een verrotte wereld. Toen ik merkte dat de zon niet wachtte, schoot ik gauw wat foto's 

Jacobsladder en de boom
Ik zorgde ervoor dat de boom tussen mij en de zon stond om de onderstaande foto te maken. Zie je de Jacobsladder, door het gat in het gebladerte? 

Bonus: rode klaver 



De zon klom hoger en hoger. Ik had dat moment willen rekken - de warme kleuren: rood en oranje -  maar dat kon niet, dus draaide ik me om en liep terug naar mijn fiets. Tijd voor koffie.

Nat van de dauw
Kijk naar mijn schoenenfoto. Nat door de dauw op het gras.
Snap je dat ik koude voeten kreeg?



Alleen de buitenkant van mijn schoenen was nat, mijn voeten gelukkig niet. Goede schoenen, die Lowa's

2 telefoonfoto's (en video)
Twee iPhone photo's. De ochtendzon gaf me een enorm lange schaduw. Dat vond ik grappig dus die deel ik ook. En de video van mijn ochtendkoffie.



Video: koffietijd
Ik houd van koffie, als het buiten koud is. Mijn handen opwarmen om de mok, de stoom wegblazen en de kick van de caffeine. Gewoon een fijn moment.


Genoten?
Genoten van mijn wandeling? Ik vind het leuk als je reageert op mijn blogbericht. Dat fleurt mijn dag op. Is het in jouw omgeving vaak mistig? Houd je van zonsopgangen. Of zie je hem liever ondergaan?

Lieve groet,
Aritha

17 opmerkingen:

  1. Yes, at my home we often get fog, which I love. During an extreme heat wave this summer in California my home stayed cool, temperatures in my area reached 114 degrees but my home stayed no warmer than 82 due to the welcome fog in the morning. You are a gifted photographer, I like your long shadow.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Terra. As long as it cools down in evening and night during a heat wave, it's a little more tolerable. But it is still hot. Nice that you tell something about your area in Florida

      Verwijderen
  2. Oh wat een mooi en bijzondere momenten. Echt heel mooie foto's!
    Groetjes Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies Anne. Ik wil deze herinnering echt onthouden. Zo vaak ga ik er niet heen op de vroege morgen.

      Verwijderen
  3. Ik werk in een agrarisch gebied en in deze tijd is naar mijn werk rijden zo'n feestje. De zon en allemaal mooie kleren. Elke keer weer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's weer! Ik geniet van je blogs, het helpt me om ook weer oog te hebben voor al het moois om me heen op drukke dagen! Dus, dankjewel! Het is in de stad ook mooi met dat licht in de ochtend, maar het lukt me niet om dat goed vast te leggen, dat zou ik eens moeten proberen met de camera van m'n 18-jarige.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stunning photos!!!
    Yes we often have misty/foggy mornings.
    Who doesn't like a sunrise. A beautiful way to start any day.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige foto's van de mist, zonneharpen en de opkomende zon.
    Ik heb er van genoten.
    Hier is het ook regelmatig mistig de tijd is er weer voor.
    Ik kan bijna iedere avond de zon onder zien gaan vanuit mijn huiskamer, dus dat is echt genieten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo vroege vogel wat een mooie foto's heb je gedeeld en ook het leuke korte filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Aritha.

    Prachtige herfst foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I absolutely enjoyed your beautiful photos, Aritha.
    You really are a very talented photographer.
    It rarely gets foggy where I live.

    Hugs and blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It's always great to be out of doors when the sun comes up. It is a very special time of the day and as your pictures reveal has a special interplay between light and shadow. I wonder how many people never experience the joy? For the most part I think we have lost our connection to nature.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah friend such a lovely early morning walk. It was as if I was walking right with you. Yes I too warm my hands around a warm mug of coffee. Your photos are fabulous. Loved "Jacob's Ladder". Now that I have commented I am going to go back and look at them all once again. Thank you for sharing them with me. Hope you are having a great start to the week and will be enjoying some more glorious walks. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig begin van de ochtend. Zelf ga ik elke ochtend hardlopen, en vanochtend waren er hier in de Achterhoek inderdaad ook wat mistflarden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lovely Autumnal photographs.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥