dinsdag 12 december 2023

HAPPY GEWONE DINSDAG

Voila, ik zet hem online: mijn nieuwe vraag- en antwoordblog (Q&A). Gewoon voor de gezelligheid en omdat ik er van geniet om dit te delen.

👉 Vandaag doe ik weer mee met het dagboek van Sandra.


Op het plaatje hierboven: lieveheersbeestje zoekt plek voor winterslaap.

~~<><>🐞<><>~~

♥ Het weer ♥
Deze week startte zacht en buiig, donderdag kouder, daarna droog en meer zon. Niet het meest blije weerbericht, maar het komt goed! 😅

♥ Als ik om me heen kijk ♥
De lampen aan de muur geven een geel licht. Het is schemerig in de woonkamer maar het scherm van mijn laptop geeft genoeg licht om de toetsen te vinden.


♥ Wat ik draag ♥
Spijkerrokje, zachte crèmekleurige  trui van rekbare corduroy met brede rib, zooo warm. Een legging en wollen sokken.

♥ Op dit moment ♥
Schrijf ik deze blog

Ik kan niet meer zo vlug schrijven als vroeger. Ik word een beetje langzamerhand. Kadé Bruin

♥ Ik denk na over ♥
Dat Jaap wondroos heeft. De laatst keer dat hij het had was 7 jaar geleden. Hij zei net: ik denk dat de aanval afgeslagen wordt, dat de medicijnen helpen. Ik hoop het. We bidden ervoor. 

🤒 Iemand ervaring met wondroos? Tips?

♥ Wat was het hoogtepunt van vorige week ♥
Ik vond bellenblaas bij het opruimen van een kastje en het werd enthousiast ontvangen. Wist je dat bellenblazen meer dan vier eeuwen oud is? Vroeger gebruikten ze kleipijpjes.


♥ Ik luister naar ♥
Ik hoor het een vliegtuig en ik hoor ook mijn bejaarde koelkast kreunen.

♥ Welke chill-methode werkt op dit moment goed voor mij ♥
Wandelen

♥ Op het menu ♥
Pasta oven schotel met broccoli en zalm, snelle korma met kip en snijbonen, en de andere dingen weet ik niet precies.

♥ Op mijn leesstapel ♥
Ik kocht vorige week een boek gekocht over de tweede wereldoorlog. Ik dacht dat ik er van zou genieten maar ik werd down en misselijk van. Het was wreed, beangstigend. Is dat de leeftijd misschien... dat ik dit niet meer zo graag lees?

Ik zoek nu boeken die iets gezelliger zijn (met een geheim dat opgelost moet worden) en die goed aflopen.


♥ Op mijn takenlijst voor de week ♥
Dinsdag een drukke dag. Mijn schoonmoeder jarig en de vriend van mijn dochter jarig. Verder houd ik me rustig en doe ik de dingen die op mijn lijstjes staan zoals: schrijven, bloggen, cursus 1 en cursus 2, misschien chauffeuren omdat mijn man eigenijk niet mag rijden, en huishoudelijke klusjes.

♥ Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven ♥
Houd je ademhaling in de gaten, schouders naar beneden.

~~<><>💙<><>~~

DINSDAG ALWEER

♥ In mijn knutselmand ♥
Genoeg blauwe wol voor een trui. Wie verveelt zich en wil er eentje voor me breien? Nee, hoor... ik doe het zelf en begin opnieuw.

Hieronder een foto die ik in mei nam.



♥ Heb ik tijdens de afgelopen week iets (nieuws) geleerd? ♥
Mijn zoon leerde me plaatjes maken met AI. Helaas kreeg ik de generator niet zover dat hij de juiste hoeveelheid kaarsjes gaf. 

Dus probeerde ik het opnieuw maar echt waar, dat ding snapt mij niet. Geweldig om te doen trouwens en nee, ik kan dit niet op mijn laptop, ik gebruikte die van mijn zoon.


♥ Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen ♥
Elsa met haar bericht: DIY kerstboom van een wc rol

♥ Hoe voel ik me ♥
Ik vind het spannend dat Jaap ziek is. Hij heeft vaker wondroos gehad en ik weet nog hoe dat ging. Tot nog toe lijkt het iets milder te verlopen dan toe. 

Update dinsdag: de rode plek is niet meer zo vurig, yes! Gaat het goedkomen?

♥ Van mijn camera 
Wat deed ik gistermiddag. Bekijk het plaatje hieronder. Je mag maar één keer raden.


♥ Mijn simpele genoegens ♥
Deze blog afmaken

Write with integrity and you never have to worry about your words coming back to haunt you. Lizz Strauss

♥ Vensterbankgeluk en tuinlessen ♥
Nog meer bloemen! Nu bloeit naast de donkerroze ook de witte! Dit maakte me blij. Tip: Koop een Schlumbergera, het vrolijkt je grauwe dagen op. 


♥ Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed? ♥
Een man uit Venlo bracht de nacht door in een kledingcontainer, op zoek naar een nieuwe outfit. Volgens de politie is hij per ongeluk in de container gevallen tijdens zijn zoektocht. 

🕵️‍♂️👕🗑️ Zou hij bang geweest zijn?

♥ Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd? ♥
Ik zag vandaag mijn achternichtje, op de verjaardag van mijn schoonmoeder. Wat is het lang geleden dat ik een baby heb gezien. Zo lief en mooi.

♥ Van welke muziek geniet je de laatste tijd ♥
Deze dan: Someone You Loved - Lewis Capaldi - Violin & Guitar

Soms houd ik zomaar van viool


♥ Hoe heb je jezelf beloond? ♥
Vandaag moet (mag) ik 2 keer weg naar een verjaardag. Morgen geef ik mezelf een wandeling cadeau omdat ik het gedaan heb. 

Ambiverten met 2 verjaardagen op één dag: de eerste keer vol energie, de tweede keer lijkt het alsof ze hun batterij ongeveer 35% hebben opgebruikt. 🎉😅

♥ Rondkijken in het huis ♥
Nog meer vensterbank geluk: mijn oxalis in het zonnetje. Soms kom ik bij andere mensen en die hebben niet zoveel planten in de vensterbank maar mooie andere spullen als ik en dan thuis kom, vind ik mijn vensterbank zo vintage en rommelig 

Het is mijn vensterbank-geluk.



♥ Citaat ♥
Moed heeft niet altijd een luide stem. Moed is soms dat kleine stemmetje dat aan het eind van de dag zegt: morgen probeer ik het opnieuw. Mary Ann Radmacher

♥ Dankbare dinsdag: dankbaar voor... 
Kleine overwinningen, zelfreflectie en vooral dankbaar voor koffie en winterhuisjes met gekleurde lampjes en glitter.

📲✨Tijd om te koken voor mij. Wat eten jullie? 

11 opmerkingen:

  1. Wat een warme en lieve blog Aritha! Mooie blauwe wol, ik kan helaas niet breien. Beterschap voor Jaap! Fijn dat het lijkt dat de antibiotica aanslaat. Hopelijk waren jullie er op tijd bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enjoyed reading your blog this afternoon! Hope Jaap is quickly recovering, glad the medicine is working. Love seeing the photos of your plants on the windowsill. Didn't even realize the shamrock plant came in colors other than green. I had a green one for a few years but then, left it out in the wrong weather one year and no more. (My plant skills are slowly emphasis on slowly acquiring, mostly luck with stuff inside). Two birthdays in one day, fun! However, I get how that could also be tiring. Hope you have a wonderful rest of your week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Aritha,
    Hopenlijk gaat het met Jaap al veel beter!
    Ja, die Oxalis hebben we in Indonesië gezien als invasive onkruid.
    Toch vind ik ze fijn, ze staan bij ons in de tuin en de kleine rose bloeien nog volop!
    De paarse hebben we ook.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I have never heard of erysipelis before and had to look it up. I hope he is feeling much better soon. It sounds rather unpleasant. I enjoyed your blog and also your shamrock and what looks like a Christmas cactus. I have one that is blooming. It is kind of a shrimp color. That blue wool is beautiful. I don't know how to knit. I hope you will be able to knit something beautiful with it and show us! I love the quote about courage. So true. Love that you took a nice hike. I am busy trying to finish getting ready for Christmas, shopping, cards, etc. and I think I'd rather take a nice hike. The weather is cooler and sunny, but kind of windy, so it feels colder, but still it would be a nice time for a hike in the woods. A baby? Oh, to hold a sweet little baby again! I do miss that.
    I also prefer books that are not too dramatic or sad. I enjoy reading more Christian based fiction...and staying away from too much "reality" anymore. I read to relax. Although right now I am dealing with a very dry and eye and am having to use drops and curb how much reading I am doing. Hence, not doing as much blogging either. Trying to rest my eyes more. The weather is drying them out.
    I hope you have a peaceful and pleasant rest of your week. I always feel relaxed when I visit with you here. Blessings...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Aritha, I like deep characterization in books. I like a Hungarian writer. His name is László Németh. He has books that I have read many times, and they have always been a great experience.
    It was good to read your sentences as always.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I enjoy reading your online diary.
    The picture made with AI is beatiful! I wish I had someone to teach me how to do that.
    The last picture in your post, with the Hanukah Menorah and family around the table, did it for me.
    Great picture!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh super lief dat jij mijn diy superleuk vind. Ook bedankt voor de link ☻ ik ben benieuwd of jij het gaat maken. Beterschap voor Jaap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik leg een boek tegenwoordig ook weleens weg omdat ik me er naar door ga voelen. Het leven is al lastig genoeg; dan wil ik het mezelf niet nog lastiger maken met naargeestige boeken. Van het grijze weer geniet ik volop. Ik houd ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Aritha, Wow, what an interesting new format for your blog. Your day sounds very busy but including a lot of joy too. I had not heard of erysipelas. Sorry to hear Jaap has a new episode … praying that it will not be bad. Chill method … walk works for me too! 😊 Menu sounds good! Important: “Keep an eye on your breathing, shoulders down.” So much to enjoy here … thank you for sharing! John

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I hope that your advent is happy and stress free! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aritha love reading this post. It helps me picture your life and all the blessings. Hope Jaap is better soon. I had never heard of this condition. There are so many things that come upon us as we grow a bit more mature (don't you like the term mature instead of old?). Enjoy your walks - I too find walking is calming for me. Have a blessed Christmas dear friend. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥