maandag 18 december 2023

HAPPY GEWONE MAANDAG

Ik begin met 3  hoogwater foto's vandaag. Zo'n heldere middaghemel boven de rivier de Rijn! Als ik de zon mis,  zoek ik gewoon deze foto's op om even naar te kijken. Ik kreeg ze van mijn zoon.

👉 Vandaag doe ik weer mee met het dagboek van Sandra.
 



Het weer
... ja, daarom die foto's! We krijgen somber decemberweer tot de jaarwisseling. Ik zei tegen Jaap: dan moet ik zelf maar voor zonnetje spelen.

Als ik om me heen kijk...
Zie ik de lampen aan de muur, die de donkere woonkamer verlichten. En de kaars in het metalen bakje op de tafel. 


Wat ik draag
Zwart huispak van zachte stof.

Op dit moment
Geniet ik van de stilte

Ik denk na over
Nou, ik dacht vandaag na over mijn pittenzak, Wie is de uitvinder van de pittenzak? Ik zou hem willen bedanken voor zijn geweldige uitvinding. Ooooh ik lees net op het www dat de pittenzak-uitvinding misschien wel voor de middeleeuwen plaats vond. 

Bij opgravingen in Münster in 1998 vonden archeologen een middeleeuwse vuilnishoop met een stoffen zak vol kersenpitten. Blijkbaar gebruikten onze voorouders al in die tijd pittenzakken voor warmte en comfort. Wie had gedacht dat zo'n simpel concept zo lang stand zou houden? Wikpedia en ikkes

Wat was het hoogtepunt van vorige week
Wandelen & koffie-moment met dochter


Welke chill-methode werkt op dit moment goed voor mij
Dagboekschrijven

Op het menu
Vandaag kip tandoori, morgen waarschijnlijk wraps, woensdag aardappeltjes met boontjes in spek gerold uit de oven, donderdag pasta.

Op mijn leesstapel
Ik ga een boek bestellen en ik weet nog niet welke (ik bestel elke maand een boek)

“While reading a book by candlelight, the flickering candle flame dances on the words of the book, and the story of the book seems to come alive and come to the dimension we are in!” Mehmet Murat Ildan

Op mijn takenlijst voor de week
Blijven wandelen, ik heb één verjaardag, huishoudelijke taken, schrijfcursus afmaken, les doen van andere cursus, vooral toch wat doen, als ik me niet zo lekker voel want ik knap bijvoorbeeld op van een blog schrijven.

Als ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Neem af en toe een paar minuten om jezelf de vraag te stellen: "Hoe gaat het nu met echt met je?" Geef dan wel een eerlijk antwoord.

In mijn knutselmand
Deze puzzel maakt me zo boos. Ik heb geen geduld, het lukt niet en ik dwaal telkens af... ga ik wat anders doen. Dus ik heb tegen de drie mannen in mijn huis gezegd: hij ligt daar voor jullie


Heb ik tijdens de afgelopen week iets (nieuws) geleerd?
Iets dat ik gewoon hoorde te weten, maar niet wist. Dat je op Instagram kunt inschakelen dat je alleen plaatjes van je volgers te zien krijgt.

Deze blog heb ik gelezen en is blijven hangen


Hoe voel ik me
Aaaah ik had vandaag zo'n rugpijn. Gelukkig knakte er iets in mijn rug en nu zit het weer goed. Maar het knakte ook weer de andere kant op dus ja... het gaat op en neer.

Mijn simpele genoegens
Foto's bekijken, die ik tijdens mijn wandeling maakte en een collage maken.


Vensterbankgeluk en tuinlessen
De bollen moeten deze week in de grond maar ik moet ze nog kopen. Dat wil ik doen van het geld dat ik op mijn verjaardag kreeg.

Van mijn camera
Ik zag twee knuffels in de boom vanmorgen.Wie zou ze hier neer gezet hebben? Zal ik er een verhaal over verzinnen? Wat voor namen zal ik hen geven? Ideetje?


Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
Eindelijk goed nieuws voor vrouwen in de overgang: Veoza, een nieuwe hormoonvrije medicijn, is goedgekeurd voor de Nederlandse markt. 💊

Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd?
Dat mijn zelfgebakken koekjes in de smaak vielen. Ze zijn bijna op en ik bakte ze een paar uur geleden. De volgend keer moet ik daar iets op verzinnen want ze bleven bedelen om koek en ik vond het moeilijk om nee te zeggen. 

Ze chanteerden me 😉


Van welke muziek geniet je de laatste tijd
Ik kon vannacht niet slapen maar toen ik uiteindelijk muziek luisterde verdwenen mijn piekergedachtes als sneeuw voor de zon. Het was rustige muziek.

Kalme muziek heeft een positieve invloed op het zenuwstelsel, stress en angst verminderend. Dit verlaagt fysiologische reacties op stress. 🎶 Door te luisteren naar relaxte muziek, focust de geest minder op pijn of piekergedachten. 😌


Hoe heb je jezelf beloond?
Gewoon door te erkennen dat ik mijn best gedaan heb. 

Bijbelachtig iets
Psalm 139:  Heer die mij ziet zoals ik ben - in Gebarentaal


Van mijn scheurkalender

In het leven is niet defitief, dus ook je zorgen niet. Charlie Chaplin

♥ Ik hoop dat je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk vond. Doe ook mee in de comments en kies 2 vragen die je leuk genoeg vindt om te beantwoorden.

10 opmerkingen:

  1. Such wonderful pictures of your skies and tides...and then your hikes and the woods...and time spent with your daughter...what a lovely blessing to have a daughter and to take walks together! That is a beautiful blessing indeed. That puzzle does look rather puzzling! I cannot do puzzles these days...my eyes don't like it and neither does my back/shoulders. I used to enjoy them, but my body rebels. Interesting fact about the bean bag! I never had one before. Seems to low to the ground for me nowadays. Would be difficult to get back up by myself! I am glad your backache got better, but then I do understand how they go back and hurt again. There is just no easy way to keep a back happy it seems. I like Charlie Chaplin's quote. Interesting thought. I enjoyed your post and visit as always. Take care my friend across the sea!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Aritha,
    Was dat hoog water nu?
    Zo veranderen rivieren in meesleurende monsters die alles kunnen meenemen.
    Ja, kaarsen zijn ook altijd mijn ding geweest maar met de poezen is het wat anders, ik wil niet dat ze hun haartjes schroeien...
    Geweldig dat je koekjes zo snel verdwenen—het grootste compliment!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful pictures, as always! So glad you and your daughter could have a hike together! Love the Cookie Monster GIF! Haha! I always loved watching Sesame Street when I was younger. It sounds like your cookies were a hit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritja.

    Prachtige foto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The sun is so crucial in our life! The day when it's not visible, makes me feel down.
    Your daughter, joining you on the hike, and the devoured cookies, are highly worth mentioning as they show you as a successful mother, and and an accomplished baker.
    Kudos to you, Aritha, for writing an online diary!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vandaag ben ik netjes aangekleed, moeten vanmiddag naar de notaris papieren tekenen en dan doe je toch wat anders aan dan op dagen dat je weet dat je thuis blijt.

    Vanavond eten we gestoofd procureurlapje met uien, prei in kaassaus en linzen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Chillmoment:
    Even een paar hoofdstukken lezen in het boek 'Rooksluier' van Terry Blackstock.

    Muziek:
    Een prachtig kerstlied (Engelstalig) wat ik dit jaar pas voor het eerst hoorde en bewaard had voor deze tijd, luister het al een paar dagen. zo mooi; zeg nog niet welke, komt één dezer dagen op mijn blog. (https://inuwhanden.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beautiful pictures of the sun/sky/tide and your walk with your daughter.
    Interesting puzzle. I like to do jigsaw puzzles, but I've never seen one like that.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Just loved your first three photographs.
    How nice to go out with your daughter, a very nice mosaic of pictures.

    I do wonder who put the stuffed animals up that tree, they made me smile.
    My good wishes.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥