donderdag 7 december 2023

Ik hou van sneeuw

Soms kijk ik in mijn fotoalbum naar plaatjes van 1978-'79. Geen topwinter, mijn moeder was niet thuis vanwege haar psyche. Hoofdpijn maakte haar moe. Nu begrijp ik dat ze depressief was maar als kind wist ik dat niet. Ik speelde na schooltijd in de sneeuw: niemand die me binnenriep omdat het te koud, te mistig, te donker was 

👧 Ik speelde eindeloos buiten: wat een feest!

Sneeuwfoto's plakken
Hoe zou ik terugkijken op de sneeuwfoto's van 2023? Ik weet het niet maar ik plak ze braaf in mijn blogbericht. Ik hou nog steeds van sneeuw.

Voetstappen in de sneeuw


Voetstappen en oude boom
Iemand liep hier eerder dan ik, met een hond. De voetsporen waren vers maar ik volgde ze een klein eindje. Daarna ging ik mijn eigen weg. 

Video voetstappen
In de video hierboven hoor je me lopen. 🔊 Geluid aan

~~<><><><>~~

Zie je de boom hieronder? 
Zo oud. Zoveel meegemaakt

Boom in de sneeuw

Prattenburgsebos in de sneeuw

Overal sneeuw
Verder maar weer, naar het heideveld: hoe hoger, hoe witter. Sneeuw op de stammen en takken van de beukenbomen. Sneeuw op dennentakken. Sneeuw op het hoedje van de paddenstoel.

I wonder if the snow loves the trees and fields, that it kisses them so gently? And then it covers them up snug, you know, with a white quilt; and perhaps it says, 'go to sleep, darlings, till the summer comes again.' Lewis Caroll

Sneeuw op naaldboom

Paddenstoel in de sneeuw

Knopjes aan de bomen
Hoe mooi om hier te lopen. En kijk, er zitten al knopjes aan de bomen. Goed speuren dan zie je ze.
De ware ontdekkingsreis is geen speurtocht naar nieuwe landschappen, maar het waarnemen met nieuwe ogen. (Marcel Proust)



De sneeuwstoel
Aan het einde van mijn wandeling stond er gelukkig een stoel voor me klaar. Ik keek ernaar, maakte een foto en  aarzelde. Zal ik? Nee... ik wilde niet nog meer kou aan mijn lijf. Gauw naar mijn fiets. Geen sneeuwstoel voor mij. 

Dag bos, dag sneeuw, ik ga fijn naar huis. 


Even zitten voor een selfie
Dit was de eerste "echte" sneeuw van december 2023 en als ik deze blog terugkijk wanneer ik heel oud geworden ben, denk ik vast: hè, was toch even in de sneeuwstoel gaan zitten voor een selfie!

👦👧 Wanneer keek jij voor het laatste je oude jeugdfoto's? 

12 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Ja, wandelen in 'maagdelijke' sneeuw is heel mooi! Maar niet als het al dooit of half vol modder...
    De Japanse magnolia knoppen zitten ook allemaal aan onze twee bomen en ik zei deze week nog—over twee maanden bloeien ze al!
    De natuur gaat altijd door en het is aan ons om de kleine wondertjes van voort schuiven, te ontdekken. Die paddestoel is prachtig gefotografeerd—net gesuikerd!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The beauty of winter shows very nicely in your photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Although cold the winter months can and do bring their own beauty.
    I enjoyed seeing your photographs.
    I don't think I would have sat on that chair with all the snow on it :)

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snow makes everything so pretty. I love the snow.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I wonder what all that tree has seen. How old is it?

    Yes, I agree. You will one day wish you had sat in that chair! 😃

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a lovely walk in the snow with you today! How I wish I really could! It's been a long time since I walked in the snow. I loved it. But I don't miss driving in the snow, that's for certain. Your photos of your walk and the trees and everything about it are wonderful. I enjoyed this so much. Even the very cold looking chair! That old tree is amazing. Think what it has witnessed over the years!! If that tree could talk, what would it say? Thank you for sharing this with us. (((hugs))) and a warm cup of cocoa or coffee or tea would be a perfect ending.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Aritha, I don’t know about all the other bloggers, but I love your snow photos … so keep sharing them! 😊 To answer your question … Well, it’s been a while. I think you’ve given me the energy to go take a look. 😊 Thanks, as always, for sharing. John

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So beautiful.
    www.rsrue.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I have enjoyed your snowy photos. Sadly we don't get much snow anymore where I live. Thank you for linking up.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Aritha.

    Mooie winterfoto's.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi Aritha! Ja ik kijk regelmatig jeugdfoto's, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥