zaterdag 6 januari 2024

Dag regen, ik zal je niet missen!

Als het de hele week regent maak je natuurlijk heel veel regenfoto's want regen is zo inspirerend. Dûh, niet echt maar... ik schoot toch wat regenachtige kiekjes.

  1. Regendruppels aan een tak
  2. Close up van vallende regendruppel in een waterplas



Ondergelopen weiland
En een foto van een weiland naast het fietspad. Ik stopte toen ik zag dat het weiland ondergelopen was. Als dit water niet weggezakt is, wordt het een mooie schaatsplek. Het einde van wekenlang druilerige regen is eindelijk, eindelijk in zicht. 

Vriesweer op komst
Het gaat een vriezen in Nederland. Er staat een koude, droge en zonnige periode voor de deur en ik vind dat fijn. 


Afscheidsgroet aan de regen
Als afscheidgroet aan de regen een video van regendruppels, die naast de beuk op de grond vallen, op de top van de Elsterkop (een heuvel).

Dag regen, ik zal je niet missen!

🌂 Wat voor weer is het bij jouw in de buurt?

11 opmerkingen:

  1. Nice wet photos, I love the second photo. It's raining here too and is supposed to get much colder in the next few days.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We woke up to heavy rainfall during the night and into the morning. But by around 10:00 a.m. it had stopped and the sun came out and it turned out to be a beautiful day! I think it is supposed to cool down a bit again in the next few days, but where we live in Florida that would still be warm compared to what people north of us will be enduring. We are thankful to live where we do, but I wouldn't mind seeing some pretty snowfall again! Take care and stay warm and dry!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great captures of the rain drops.
    Snowing here.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag zondag lekker vriesweer. Ben ook helemaal klaar met de regen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanaf morgen vorst zeggen ze. Hopelijk niet glad dan moet ik binnen blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch geniet ik wel van het geluid van de regendruppels in je filmpje, Aritha, zo rustgevend als regen zachtjes valt. Maar even nu een droge periode met gezond vriezend weer is mij ook erg welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such beautiful raindrop pictures! We are expecting a lot of rain tomorrow as well. I don;t like wet, cold winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanmorgen trage sneeuwvlokken die langs mijn raam dwarrelen. Sereniteit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag ze ook, trage sneeuwvlokken: in het bos. Altijd weer nieuw en mooi. Jouw woord is perfect ervoor: sereniteit

      Verwijderen
  9. Ik woon in Zeeland en wel op Tholen maar de zon hebben we nog steeds niet gezien terwijl we wel als een heel zonnige regio worden genoemd.
    Om jwart voor 10 op de fiets naar mijn beweegles was het -1 bij een bedrijf die temperatuur en tijd zuil heeft staan, om kwart voor 12 was het 0. Geen motsneeuw gevoeld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu? Ik denk dat heel het land zon heeft en dat kunnen we wel gebruiken.

      Verwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥