maandag 4 maart 2024

Happy Gewone Maandag

Als maart een kleur zou zijn, welke kleur zou jij dan kiezen? Ik dacht daar over na toen ik vandaag een fietstochtje langs het kanaal maakte. Aan het eind van de blog weet je welke kleur ik koos. 

👉 Vandaag doe ik weer mee met het dagboek van Sandra

👉 Nederlandse tekst op de foto: Maart, laat de lente maar beginnen

---

Het weer
De eerste week van maart. Vandaag een mix van wolken en zon, maar gelukkig blijft het droog. Dinsdag brengt wat regenachtig weer met temperaturen tussen de 8 en 10 graden, maar tegen het einde van de week komt er meer zon en blijft het lekker droog.

Waar kijk je het meest naar uit deze week
Naar koffiemomentjes met Jaap, en mijn schrijf middagen 😍


Waar ben je op dit moment
Ik schrijf deze blog vanuit huis en ik zit in een stoel die zo slecht is voor mijn onderrug. Waarom kies ik toch steeds voor deze stoel?

Ik denk na over
Ik las vorige week een quote waar ik regelmatig aan terugdenk: "The Amaryllis: a reminder to always embrace life's blooming moments"


Wat was het hoogtepunt van vorige week
27 februari, de dag dat Jaap en ik vierden dat we 33 jaar getrouwd waren.

Op het menu
Vandaag kip tandoori en de rest ga ik nog plannen.

Wat staat er op het programma
Een mooi mix van huishouden, schrijfwerk, buiten-zijn en aandacht geven aan mensen waar ik van houd. Zoon R is voor een paar dagen naar Macedonië. Ik hoop dat hij veel appt. Dan zal ik appjes terug sturen.

Welke kleine dingen maken jouw dag een beetje beter als je je wat minder voelt?
Fotootjes maken


Welk boek of artikel/blog wil je deze week graag lezen?
Ik heb op dit moment geen nieuwe boeken liggen maar ga er entje uit de kast pakken. Ik wil graag Leota's tuin voor de zoveelste keer lezen.

En ik wil deze week tijd nemen om te reageren op mensnen die op mijn blog reageren (en hun laatse blogbericht lezen)


A
ls ik terugkijk op de afgelopen week, zou ik mezelf dit advies geven
Heb een geduld met jezelf. Focus vooruitgang, niet op perfectie.

In plaats van te zeggen: ‘Ik ben zo traag, dit had allang klaar moet zijn’, kun je ook tegen jezelf zeggen: ‘Dit kost gewoon meer tijd dan ik zou willen, maar dat is oké, want ik doe wat ik kan.’

In mijn knutselmand
Ik maak nu een kaart en ik hing hem even aan de lijn voor een foto. En om de blauwe lucht met wolkjes te showen.


Deze 7 blogs beveel ik aan:
  1. Marits Hagedagbok (Google vertaal het Noors voor je)
  2. Ottawa Daily Photo omdat William al jaren reageert op mijn blog
  3. Handmade in Israel ... I love you, Lisa 
  4. The Low Carb Diabetic Jan is zo aardig en de site vind ik waardevol
  5. Carolines Natuurfotografie om haar mooie natuurfoto's
  6. Patsfoto's nog iemand die mooie foto's deelt en trouw reageert
  7. Life is Good de blog van Happy One: zij wandelt bijna elke dag
Hoe voel ik me
Niet OK maar dat is OK

Mijn simpele genoegens
Fotootjes schieten. Zoals vandaag van de reiger. Waarom blijven ze niet  rustig zitten als ik eraan kom? Ik ben de meest rustige persoon van de wereld... dat weten ze toch?


Vensterbankgeluk en tuinlessen
Er groeit zoveel geluk op mijn vensterbank: verschillende plantjes shinen met hun bloemen. Ik kreeg die met oranje bloemen van Jaap en de gele... die was voor mijn vriendin. Maar ik werd ziek en toen kon ik niet naar de verjaardag en als vanzelf gingen ze voor mij bloeien natuurlijk.

Kijk hoe lief!


Wat is een recent nieuwsbericht dat wat met je deed?
Nou, dit is goed nieuws denk ik:

Door de regen van de afgelopen maanden staat het grondwater op veel plaatsen in Nederland hoger dan in jaren. Dat is goed voor de natuur. Nu stromen er weer beken waar al jaren geen water meer in stond, en bomen, planten en bloemen genieten van het extra water in de grond. Bron: nu.nl


Heeft iets kleins of alledaags mijn dag opgefleurd?
Ik heb de eerste lammetjes gezien bij de schaapskooi op de Ginkelse heide. Ik hoorde ze... zo'n grappig geluid, dat hoge blaten. Wat hebben Jaap en ik ervan genoten. 
  1. Schaapskooi
  2. lammetjes krijgt de fles


Van welke muziek geniet je de laatste tijd
In de auto hoorde ik een liedje van Esther Groeneberg. Het was haar vertaling van Daniël Lohues’ muziek en ging over spijt en angst. Het raakte me.

Bijbelachtig iets


Van mijn scheurkalender

Als je op een dag veel verschillende dingen moet doen, doe die dan liefst niet direct achter elkaar, want op die manier houd je je geest constant gespannen. Bouw bewust korte pauzemomenten in, zodat je geest kan resetten en zich aan voorbreiden op de volgende taak

Ik kies voor groen 
🌿 Als maart een kleur zou zijn, zou ik kiezen voor groen. Tijdens mijn foetstoch vandaag (en de kleine wandeling) zag ik ontzettend veel tinten groen. Daarom!

En een vleugje zonnig geel


♥ Vond je deze vraag en antwoord blog (Q&A) leuk? Kies dan een vraag die je bij je past en beantwoord die in een commentaartje.

Doe ook mee met de Linkparty van Huisvlijt

19 opmerkingen:

  1. In onze voortuin komen al veel madeliefjes op, mag ik dan kiezen voor geel - wit ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I chose green, too! The end of March is when spring begins and I always associate spring with that thin green color of new leaves, grass, and buds.

    I loved reading about the sheep and the rain. I'm glad you have small waterways flowing again! Rain does have its purpose.

    I absolutely love the writing of Francine Rivers and Leota's Garden is a wonderful book!

    Thank you for sharing pictures of your windowsill, it looks happy and pretty!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh yes, Spring Green! All the fresh new shades of green in the spring are so beautiful! But I do love the yellow dandelions and other little wildflowers, although I must say most of the wildflowers I've seen so far this spring have been lavender /purple, and then some yellow. I do love seeing the wildflowers blooming before the "real" flowers start to grow up and blossom! God sends His own special little ambassadors of spring to herald in the new season! I enjoyed your post. I do hope you are feeling better. I do understand about sitting in the wrong places with a back that starts hurting. It is frustrating. I feel better if I can keep moving, but who can keep that up forever? We have to rest sometime! I love your photo of the card you made in the blue sky! So pretty. Thank you for this lovely post. It made me smile.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Aritha,
    Nog gefeliciteerd met jullie 33–jarig huwelijk!
    Goh, wat mooi om lammetjes te zien op de Ginkelse Heide. Dat is waar Pieter als tiener zijn bijen altijd naar toe bracht. Totdat hij ze in 1944 allemaal verloor vanwege bombardementen... triest.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O wat erg. Ik heb ooit over die bombardemeneten gelezen (in 2 kinderboeken). Er werd niet veel over gepraat maar de laatste tijd krijgt het meer plek. Nu staan er weer bijen hoor, op de Ginkelse heide. Ergens in een bericht heb ik er een foto van gedeeld.

      Verwijderen
    2. Dit is nog een foto van Pieter—trots naast zijn bijen volken: https://mariettesbacktobasics.blogspot.com/2023/05/husband-pieter-talks-about-his.html

      Verwijderen
    3. Zocht op je blog naar Gingelse heide maar die foto niet gevonden... Dit is ook nog een post: https://mariettesbacktobasics.blogspot.com/2020/11/husband-pieter-and-his-beloved-honey.html

      Verwijderen
  5. I chose green too. I thought you were going to say yellow.
    Thanks for the blog mention! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Congratulations on your 33rd wedding anniversary! Lovely things are happening in your world. Taking photos is something I enjoy, too, and looking at the world around me carefully does lift my mood.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Aritha,
    Thank you for the link to my blog. It's very kind of you. Congratulations on your 33rd wedding anniversary!
    You have beautiful flowers. The color of March must be white here, because the snow will not melt enough to go away right now.
    Have a wonderful day!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om je blog te lezen Aritha ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello,
    Happy belated 33rd Anniversary! I like your simple pleasure, photographing the herons.
    I like the color green for March, soon the trees will have their pretty green leaves.
    Take care, have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hartelijk gefeliciteerd met jullie 33 jarig huwelijksjubileum. Altijd fijn hè? Als je kinderen regelmatig van zich laten horen. Vooral als ze zover weg zijn! Geel zou mijn kleur zijn. In de lente zie je zoveel gele bloemen! Ik word daar blij van. Groen vind ik ook heel mooi, maar geel nèt even iets fleuriger...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Such a lovely post.
    Many congratulations on 33 years of marriage, belated happy anniversary wishes.
    Thank you for the mention and link to the low carb diabetic blog :)

    Could I choose two colours for March please! Green and yellow.

    Enjoy your March days.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I agree with GREEN! It is so good to see things springing up here.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Happy Anniversary! I love the advice you shared. A good reminder. Have a wonderful week!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Ik zou geel kiezen denk ik. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Aritha, I absolutely love your advice … “Have patience with yourself. Focus on progress, not perfection. Instead of saying, "I'm so slow, this is long overdue," tell yourself, "This is just taking more time than I'd like, but that's okay because I'm doing what I can." Thank you so much for sharing that. It’s perfect for me. Happy week ahead to you. John

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥