dinsdag 15 december 2020

WANDELEN IN DE KOU

Vorige week vroor het voor het eerst flink. Echt mijn weertje: koud en mistig. Ik vind dat fijn om dan te gaan wandelen dus besloot ik naar het bos te gaan. Maar toen ik mijn fiets pakte bleek de band leeg te staan. Lekker band. Wat een pech.

Bengal Spice thee
Dan maar met de auto naar het bos. Ik nam een thermosfles met thee mee. Dit is mijn favoriete smaak: Bengal Spice. Het is een goede thee. Kosher, met kaneel, gember, kardemom en kruidnagel. Het proberen waard. 

Natuurdetails
Het was heel mooi in het bos. Hoewel veel bomen kaal zijn, is er toch veel te zien. Mooie natuur details, zoals verborgen paddenstoelen, bevroren druppels aan takken, overwinterende lieveheersbeestjes en bevroren mos op de bosbodem.

Slow walk
Erg snel heb ik niet gewandeld. Ik ging echt for a slow walk. Wanneer je vertraagt, ontdek je meer mooie dingen. Er is zoveel te zien in de natuur, zo tussen herfst en winter. Hieronder wat foto's die ik maakte met de grote camera.








Ik schoot ook wat plaatjes met ik mijn iPhone. Zie hieronder. 
Ik vind de bevroren distel best mooi! 




Naar buiten
Het sombere Hollandse winterweer is niet zo uitnodigend om naar buiten te gaan. Maar het  is wel goed, vooral nu we een nieuwe lockdown ingaan. Geen zon? Ik ga toch een halfuur wandelen (en niet altijd in het bos). Het is ook cool om de buurt te verkennen. 

Wandelen maakt me een stuk gelukkiger. Het is ook goed voor mijn brein. Na zo'n wandeling ben ik veel creatiever en heb ik meer energie voor de rest van de dag.

💛 O en mijn elektrische fiets is alweer gemaakt, door de ANWB


  • Hoe gaat het met jou?
  • Plaats een link naar je laatste blogbericht (als je een blog hebt).

35 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's Aritha. En wat fijn dat je fiets weer gemaakt is. Ik heb me voor een karretje laten spannen en vertel daarover in mijn blog. Maar het is wel een leuk karretje, dat scheelt. Ik wens je nog veel fijne wandelingen en een goede adventstijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zal ik jou eens wat zeggen? De dag er na was hij weer lek. We hebben de ANWB drie keer laten komen (zit in het verzekeringspakket). Uiteindelijk bleek er een steentje in de band te zitten ergens en die prikte elke keer de band lek.

      Verwijderen
  2. Hoi












    Hoi Aritha,mooie serie, van alles wat, echt weer om te wandelen
    Gr eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige natuurfoto's! Dankjewel, ik houd ook van wandelen in de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful photos and you captured some really nice details.
    I know exactly what you mean about a walk giving you energy!!! Happens for me every day.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, I know. I can see that, reading through your great blog.

      Verwijderen
  5. Beautiful images. I agree that we see more on a slow walk. The beauty is often in the little details that are easily missed when walking faster.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi ARITHA- It is good you go cycling or walking - yes, it is a good way to clear the mind- I do not do as much walking as I should- Very nice photos there from your recent Walk. Regards. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A great series of images, Aritha. As you say, there is a great deal to see at any time of the year if you travel slowly and allow your eyes to see what is there, and your mind to appreciate it. I hope you walk through the forest again soon and share your pictures with us.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. David, thank you so much. Today I share new photos. No birds, no animal. But drops.

      Verwijderen
  8. Hoi Aritha, ik wandel korte stukjes met de hondjes. In een bos kom ik weinig. Mooie fotos. Lekker rustig daar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is iets drukker nu, door de lockdown. Maar je kunt erlkaar best ontwijken.

      Verwijderen
  9. Beautiful set of photos, well done. I am walking most days but not if there is a cold wind!! Keep safe, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie foto's weer, ik geniet van dit heerlijke frisse weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vandaag is het wat regenachtig. Ik probeer straks een ommetje te maken voordat het donker wordt.

      Verwijderen
  11. Schitterend!Hoe krijg je dit moois toch allemaal zò goed op de foto...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Aritha.

    Mooie foto's heb je gemaakt.
    Die Lieveheersbeestje op een kluitje vind ik erg leuk.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig hè, die overwinterende beestjes in de natuur. Ze doen het goed.

      Verwijderen
  13. Hi Aritha,
    thanks for sharing your walk with us. Beautiful close-ups of nature. Walking brings me lots of joy and happiness plus its a great way to exercise with a smile. Wishing you a happy holiday season. Take care and stay safe.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat filmpje, zo grappig, hoe doe je dat nou weer?!!
    Ik denk dat ik veel te veel binnen zit...terwijl ik het buiten ook heerlijk vind! Gelukkig hebben we een hond:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat filmpje, gewoon met m'n telefoon :-) En via whats-app op m'n laptop downloaden. Zoiets. Jij moet er wel uit met die hond!

      Verwijderen
  15. Wonderful photos! I like Bengal Spice tea as well, the spices have such warming qualities.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aritha your photos are so beautiful. I am a walker as well and always feel renewed when I have had a long walk. Hope you have a Merry Christmas. Hugs!

      Verwijderen
    2. Indeed Amalia, warming qualities.

      Verwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥