zaterdag 26 juni 2021

ALLES KLEURT ROOD (veldzuring)

Tijdens mijn wandeling zag ik dat een plek waar veel veldzuring groeide. Het was prachtig om te zien. Hoewel de zon niet scheen, maakte de zuring de omgeving minder troosteloos want alles kleurde rood. 

Veldzuring

Kijk zelf maar op de foto's van de veldzuring hieronder (hoe mooi rood).




Jeugdherinneringen

Ik heb leuke herinneringen aan deze plant. Mijn vriendinnetje en ik trokken vaak stengels uit de grond om er op te kauwen als het bijna etenstijd was. Het stilde onze honger een beetje. Ik was een plattelandsmeisje en speelde altijd buiten in de natuur. Bij de beek. Er groeide zuring genoeg toentertijd.

Als ik zuring zie, denk ik daar aan terug aan mijn vroege jeugd.
---

🌱🌹🐄🐶🐾  Heb jij ook jeugdherinneringen gelinkt aan de natuur?

21 opmerkingen:

  1. Lovely red color! Add to this childhood memories, and the plant gains great value in your eyes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very lovely photos. I used to go into the garden and pick sorrel leaves to chew on.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Aritha.

    Zondagmiddagwandelingen met mijn ouders en broertjes en zusjes in het bos, een fijne herinnering.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Aritha.

    Dit is heel erg mooi dat rood zo in de natuur.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Aritha,
    Thanks for sharing your story of childhood memories. It is odd how things can trigger off old memories of good time as a child. Best Wishes. KEV.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. As a child, I have also eaten salt grass. Your photos made me remember what salt grass tastes like.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij aten nooit rabarber thuis, ik at het een keer bij een vriendin en vond het heerlijk! Ze kwamen vers uit de tuin. Wij eten elk jaar wel een keer rabarbermoes!
    Mooi dat rode!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker, rabarbermoes. Sommige mensen eten het samen met custard vla.

      Verwijderen
  8. Leuke vrolijke plant Aritha. Ik weet niet of die hier groeit. Fijnw week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gorgeous, it doesn't grow here as far as I know. I used to pick mushrooms in the forest with my family when I was a girl, it is one of my favorite memories.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you for sharing your memories and the lovely photographs.

    All the best Jan

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥