zaterdag 13 januari 2024

Ik hou van de zonsopgang in de winter

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie reacties op mijn blog. Het helpt me een beetje de winter door. Het is een klein gebaar, maar ik haal er veel vreugde uit.

Ik was vóór de zon wakker, at mijn havermout, kleedde me warm aan - drie laagjes - en fietste naar het eind van mijn kleine wereld. Jaaa, daar was ze eindelijk: de zon 🌞


Zo koud: -5
Weet je hoe koud het was? Na tien minuten kon ik het knopje van mijn fotocamera bijna niet meer induwen, mijn vingers rood en stijf van de kou. Ik schoot plaatjes op goed geluk.

Vandaag blog ik
Nu, op zaterdag regent het zachtjes. Ik geniet nog even van al die winterplaatjes en schrijf er een verhaaltje bij. Vandaag blog ik.


Houten loopbrug in de schaduw
Ik liep op deze houten loopbrug over het ijs. De foto's hieronder laten zien wat ik voor me en wat ik achter me zag. Een paar tellen stilstaan om een paar plaatjes te schieten. 

🥶 Brrr... gauw weer verder lopen



Grote camera
Deze foto's maakte ik met mijn telefoon. Ik maakte er ook eentje met mijn grote camera en dan ziet het er heel anders uit. Wel leuk om te laten zien. Snap jij hoe dat kan? 

🌟 Lijkt het niet net of er een lichtje uit het raam straalt, over de ijsvloer hieronder? Het is de zon achter het huis


Winterkou ❄️ = tintelende wangen, traanogen 😅 en een huid zo droog als perkament 🍂. Koude tenen ondanks wollensokken 🧦 en zere handen in handschoenen 🧤

Warmrood en helderblauw
Gauw doorlopen. Kijk de zon achter het weilandpaaltje! De hemel is nog rood en dat vind ik het mooist. Op de volgende foto zie je hoe warme kleur langzaam uit de lucht verdwijnt en plaats maakt voor het heldere blauw van een nieuwe dag. 



Verliefd op boom
Verliefd op die boom. Ik stond een poos te kleumen om hem goed op de foto te krijgen. 📷❄️ #freezing

Paulien zei als reactie: een pad over het water! Mooie uitspraak.


De stapstenen

En toen kwam ik bij de 3 stapstenen. Wat een geluk dat die niet glad waren... ik kon er op vertrouwen dat mijn voeten niet uitgleden. Jaaa, ik vond dit een beetje eng.

If you make an error, use it as a stepping stone to a new idea you might not have otherwise discovered.



Schaatsers!
Ik sluit af met een foto van de zelfde plek maar dan dag later, door mijn man gemaakt tijdens zijn hardlooprondje. Schaatsers op het ijs!



Ik was zo blij daarna met mijn warme huisje. 🏡🔥😊

6 opmerkingen:

  1. Beste Aritha,
    Nou zeg, knap dat je er met die kou nog op uit weet te trekken!
    Die stapstenen lijken inderdaad 'eng' en ik zou het zeker niet redden zoals ik nu (nog) ben met weinig stabiliteit in mijn benen.
    Mooi helder weer voor prachtige foto's en jazeker, je huisje voelde heerlijk warm toen je terugkeerde—alsof je omhelst wordt met warmte.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. At least you saw the sun. Very cold here too, with more snow and VERY WINDY.
    Those look like some pretty good stepping stones!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beware of the cold, Aritha! The outdoors can wait for a warmer day. The photos displayed in your post are very beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your photographs are beautiful.
    Stay safe and warm.

    All the best Jan
    https://thelowcarbdiabetic.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very beautiful winter photos. And your story along with the pics are great !!
    Greetings Lasse (sellberg nature photo)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn inderdaad brr dagen en nu met de sneeuw die afgelopen nacht is gevallen is het maar een glibberige boel buiten.Denk niet dat het blijft liggen maar is wel mooi gezicht. De dag beginnen met havermout daar moet ik niet aan denken hoor. De dag vang ik aan met eerst een bakje leut en bord brinta.Je nam ondanks je koude vingers (heb ik ook veel last van ondanks handschoenen) heel mooie sfeerfotos mee naar huis en waar ik en andere ook hier van genieten kan. Wens je voor elke dag mooie dagen toe en als je vaseline op de tenen smeert helpt dit heel goed voor koude.Vaseline isoleert namelijk. Groetjes, Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for dropping in, hope your day's going fine!

♥ Aritha ♥